5 najvećih zabluda o vegetarijanstvu

5 najvećih zabluda o vegetarijanstvu

Mnogi još uvijek imaju predrasude.
Vedrana Sunko
Vedrana Sunko
1 min
prije 6 m

U našoj je kulturi donedavno bilo nemoguće zamisliti bezmesni obiteljski ručak. No, nutricionistički se trendovi sve više kreću u tom smjeru. Mnoga istraživanja pokazuju da vegetarijanstvo ni na koji način ne šteti zdravlju. Dapače, da čini tijelo i um pokretljivim i uravnoteženim.

Ipak, mnogi još uvijek imaju predrasude prema vegetarijanstvu. Svoje stavove često potkrepljuju pogrešnim informacijama. Ovo je pet najvećih zabluda o vegetarijanstvu.

Zabluda broj jedan: Vegetarijanci iz svoje hrane ne dobivaju dovoljno bjelančevina

Vegetarijanci dobivaju bjelančevine iz žitarica, povrća i mahunarki. Kako bi se u jednom obroku našlo mnogo proteina, potrebno je kombinirati žitarice, orašaste plodove i sjemenke s mahunarkama. Ako uz to uzimamo i mliječne proizvode, još su manji izgledi da će doći do problema s proteinima. Utvrđeno je i da zeleno lisnato povrće, pa čak i krumpir, sadrže znatne količine potpunih proteina. A čaša soka od mrkve ima istu kvalitetu i količinu proteina kao jedno jaje.

Zabluda broj dva: Vegetarijanska prehrana ne daje dovoljno kalcija

Ova predrasuda se posebno odnosi na vegane, koji osim mesa ne jedu jaja, mlijeko i mliječne proizvode. Mlijeko je izvrstan izvor kalcija, ali njime je bogato i sušeno voće te lisnato povrće kao što su salata, poriluk, kelj, blitva, matovilac, radič. Ima ga dosta i u mahunarkama te orašastim plodovima.

Napomenimo i da su neka istraživanja pokazala da pravi uzrok osteoporoze nije nedovoljno unošenje kalcija, već pretjerano izlučivanje kalcija urinom. A izbacivanje kalcija urinom je u tim istraživanjima bilo 50 posto veće kod životinjske proteinske prehrane nego kod vegetarijanske proteinske prehrane. Iz toga se može zaključiti da je vegetarijancima potreban čak i manji unos kalcija nego što je to slučaj sa svejedima.

Zabluda broj tri: Vegetarijanci nemaju uravnoteženu prehranu

Većina se vegetarijanaca hrani koristeći četiri skupine hrane: žitarice, mahunarke, lisnato povrće i voće. Iz njih tijelo dobiva sve sastojke potrebno za optimalno funkcioniranje.

Zabluda broj četiri: Ljudi su predodređeni da budu mesožderi

Malena usta, oblik zubi, pH faktor u slini, veliki želudac te dužina crijeva kod ljudi obznanjuje nedvojbeno kako je posrijedi ustrojstvo predviđeno za jedenje plodova i bilja, a ne trganje životinjskog mesa.

Zabluda broj pet: Vegetarijanstvo je dobro za odrasle, ali ne i za djecu

Djeca trebaju obilate količine bjelančevina, kalcija i drugih hranjivih sastojaka za svoj rast. Trebaju ugljikohidrate za energiju i vitamine da bi to sve skupa regulirali. Sve potrebne sastojke mogu dobiti mogu dobiti iz balansirane vegetarijanske prehrane koja sadrži širok spektar žitarica i zrnja, mahunarki, povrća i voća.