3 razloga zašto biste trebali krenuti na grupno vježbanje

3 razloga zašto biste trebali krenuti na grupno vježbanje

Karmen Korda
Karmen Korda
3 min
prije 5 m

Prva asocijacija na „grupni fitness“ velikom broju ljudi je hrpa žena u dvorani, šarene tajice i bodiji, glasna plesna glazba i instruktor(ica) na stageu koja izvodi nešto što više nalikuje plesu nego vježbanju. Ili pak male bučice i step klupica. U svakom slučaju, puno glazbe, ritma i Jane Fonda stila.

Ipak, svi oni koji su imalo u toku sa sadašnjim fitness trendovima znaju kako je ovakav scenarij gotovo nemoguće pronaći, sve i da želite. Grupni fitness programi prerasli su u nešto puno više, toliko raznoliko i gotovo potpuno suprotno od poznatog aerobica. Danas svaki (ozbiljniji) fitness centar ima široku ponudu grupnih programa – od Pilatesa i joge, preko različitih workout programa poput pumpa ili total body workouta, plesnih programa, pa sve do čitavog spektra funkcionalnih treninga. Doslovno možete birati za što ste više raspoloženi i što baš danas želite raditi. Također, grupni programi više nisu rezervirani samo za žene. Sve više muškaraca prepoznalo je dobrobiti grupnog fitnessa i polako uklonilo etiketu „rezervirano za žene“. U silnoj ponudi grupnih programa i sve širem spektru funkcionalnih treninga, dobar dio muškaraca bira upravo grupne programe. I ne, ne idu na grupne treninge da bi upoznali žene, ako vam je to palo na pamet.

Zašto je tome tako? Zašto ljudi sve češće biraju grupne programe vježbanja? Što to grupni treninzi mogu pružiti, a individualni ne?

1. Socijalizacija

„Socijalizacija“ je možda preapstraktan i stručan pojam, ali je ipak najširi i pritom najprikladniji jer obuhvaća niz djelovanja grupnog vježbanja na pojedinca. Po biopsihosocijalnom modelu utjecaja tjelesne aktivnosti na zdravlje i život čovjeka, uvijek se ovaj socijalni dio ističe kao krucijalan. Naime, grupa je specifično okruženje u kojem se dijele iskustva i ciljevi. Čovjek je socijalno biće i prirodno je da voli biti u grupi, posebno u grupi istomišljenika, a za grupe vježbača svakako možemo reći da su istomišljenici, bar što se vježbanja tiče. Socijalizacijska komponenta posebno je značajna u grupama koje su već formirane i čiji je „core“ stabilan. Tada je ljudima i samo druženje sa svojim kolegama vježbačima dodatan (i vrlo važan) razlog dolaska na trening.

2. Motivacija

Znamo da se puno teže natjerati na taj zadnji set ili taj zadnji kilometar kada smo sami u teretani ili bilo kojem drugom mjestu za vježbanje. U grupi će vam se teško dogoditi da odustanete u tim kritičnim trenucima jer ćete oko sebe imati još kolega vježbača i vjerojatno će vas sama njihova prisutnost natjerati na davanje svog maksimuma. Koliko god vam je zadnji marinac težak i imate osjećaj da će vam noge potpuno otkazati, kad vidite kolegu da može više ili brže, sigurno ćete i vi onda dati i zadnji atom snage da uspijete izvršiti zadatak do kraja. Ulogu instruktora u motivaciji također valja spomenuti. Energija koju (dobar) instruktor prenosi na svoje vježbače neprocjenjiva je! Čak i ako instruktor koji puta povisi ton, to je sve s ciljem dodatne motivacije i izvlačenja maksimuma iz vježbača.

3. Stručno vodstvo

Koliko puta vam se dogodilo da ste sami u teretani i naprosto ne znate što više napraviti? Ili možda želite isprobati neku vježbu koju ste vidjeli na YouTubeu ili Instagramu, ali naprosto niste sigurni možete li ju izvesti, pa na kraju odustanete jer vas je strah da se ne osramotite ispred ostalih članova? Kod grupnih treninga znate da će svaki put instruktor biti tu za vrijeme cijelog treninga i da će cijelu grupu usmjeravati i ispravljati kako bi svi pravilno izvodili vježbe. Instruktor grupnih programa trebao bi biti svjestan energije grupe i pružiti individualizirani pristup u grupnom okruženju. Iako je gotovo nemoguće svakom pojedincu pružiti poseban, prilagođen pristup, iskusan instruktor znat će prepoznati koliko tko može, kada je potrebno pojačati ili smanjiti intenzitet, promijeniti vježbu ili pak napraviti pauzu tako da svaki vježbač bude zadovoljan.

Brojne su još prednosti grupnog vježbanja, ali ove tri su možda najobuhvatnije. Ako ste razmišljali o priključivanju nekom grupnom programu, samo naprijed! Čak i ako ste sramežljiv tip i ne volite pretjerano komunicirati s drugim ljudima, ne dajte da vas to spriječi. Svaka grupa ima svoju dinamiku i u svakoj grupi se uloge spontano formiraju. Neki su dominantni, neki se vole šaliti, neki su povučeni i drže se malo po strani, neki su uvijek ozbiljni, ali svatko je jednako važan u stvaranju i održavanju specifične grupne dinamike.