4 jednostavna savjeta za sve one koji započinju s vježbanjem

4 jednostavna savjeta za sve one koji započinju s vježbanjem

Karmen Korda
Karmen Korda
2 min
prije 5 m

Kako to obično biva, Nova godina izvrsno je vrijeme za okretanje nove stranice, ostvarivanje davno postavljenih ciljeva, poduzimanje određenih promjena i naprosto donošenje odluka kojih ćemo se (ove godine sigurno!) uspješno držati. Tako često čujemo kako će neki početi vježbati, živjeti zdravije, „oživjeti“ neki stari hobi, promijeniti prehranu i slično. Prirodno je da za ovakve i slične odluke biramo početak godine, takvi smo po prirodi. Uvijek preferiramo ponedjeljke, rođendane ili nove godine za kreiranje „novog sebe“.

Ovakav način razmišljanja i funkcioniranja svojstven je velikom broju ljudi, a što god utječe na povećanje kvalitete života je dobro, bez obzira je li riječ o novogodišnjoj ili bilo kojoj drugoj odluci. Ipak, postoji jedan problem koji relativizira pitanje novogodišnjih i „od ponedjeljka ću“ odluka, a riječ je, naravno, o njihovom punom ostvarivanju i održivosti. Redoviti vježbači već znaju kakve ih gužve u njihovim teretanama i vježbalištima očekuju nakon nove godine, a isto tako su svjesni da će se isti poprilično isprazniti već za dva mjeseca. Kako i vi ne biste bili jedni od onih koji će svoje nove tenisice za vježbanje zametnuti nakon kraćeg perioda vježbanja ili kako vam se sve one novokupljene „zdrave“ namirnice ne bi pokvarile u hladnjaku, poslušajte naših par savjeta!

1. Postavite si realne ciljeve

Postavljanje nerealnih ciljeva najčešći je problem s kojim se susrećemo u vrijeme donošenja novogodišnjih odluka. Ako želite početi vježbati, a niste se uopće kretali posljednjih nekoliko godina, jasno je da nećete moći odmah upisati neki zahtjevni program vježbanja ili trenirati svaki dan. Isto tako, kilogrami koji su se nakupljali kroz dulje vrijeme ne mogu nestati nakon samo mjesec dana dijete. Treba biti svjestan svoje polazne točke i sukladno tome si postaviti više manjih, dosežnih ciljeva.

2. Pronađite aktivnost u kojoj ćete uživati

Kada ste napokon odlučili postati aktivni, pripazite da vam se aktivnost koju ste odabrali uistinu sviđa. Pokušajte se ne voditi za trendovima, već se prisjetite u čemu ste nekada uživali. Ne morate upisati naporni funkcionalni trening samo zato što ste čuli da je to sada „najbolje na tržištu“. Ako ste uživali, primjerice, u plivanju ili tenisu, probudite ponovno ljubav prema tome. Povratkom na aktivnost u kojoj ste nekada uživali aktivirat će se osjećaj ugode koji vežete uz istu te će vam biti jednostavno ponovno se „ufurati“. Kada vam se ne sviđa određena vrsta aktivnosti, vrlo vjerojatno ćete ubrzo odustati.

3. Krenite s jednostavnijim aktivnostima

U slučaju da ne znate koju aktivnost odabrati, odnosno da ne možete poslušati prethodni savjet, važno je mudro i taktički odabrati u koju aktivnost se uključiti. Uvijek se možete posavjetovati sa stručnjacima u fitness centrima ili trenerima pojedinih sportova. Oni će vam znati dati savjet sukladno vašim preferencijama, ciljevima i iskustvu. Jedino treba biti oprezan i krenuti s motorički i fizički manje zahtjevnim aktivnostima kako ne bi došlo do ozljede ili pak razočarenja u slučaju neuspjeha u izvedbi pojedinih vježbi ili zadataka.

4. Nemojte odustati nakon prvog „neuspjeha“

Još jedan scenarij kojem često svjedočimo jest da osoba izvrsno krene s nekom aktivnošću, redovita je i dobro napreduje, a onda joj se „zareda“ period u kojima jednostavno ne stigne vježbati. Dosta ljudi nakon jednog takvog perioda izgubi motivaciju i samopouzdanje te se vježbanju vrati tek iduće godine, kada ciklus donošenja odluke ponovno započinje. U takvim je situacijama ključno održati motivaciju i naprosto se vratiti vježbanju bez grižnje savjesti i osjećaja neuspjeha.