4 savjeta za bolju organizaciju vremena za trening

4 savjeta za bolju organizaciju vremena za trening

Karmen Korda
Karmen Korda
3 min
prije 4 t

Kada bi dobila 1 kunu za svaki put kada mi je netko rekao da nema vremena za vježbanje vjerojatno bi si mogla svašta nešto priuštiti. Najčešće je to u kontekstu: „Svaka čast vama koji trenirate (ili se rekreirate na bilo koji način), ali ja jednostavno nemam vremena.“ Kao razlog tome najčešće čujem: „Pa znaš ono, život! Posao, kuhanje, djeca, druženje…“

Ipak, upoznala sam i mnogo inspirativnih ljudi koji uz uistinu maksimalno popunjen i intenzivan dnevni raspored ipak uspijevaju pronaći vremena za vježbanje, odnosno rekreaciju bez obzira u kojem modalitetu ona bila.

Presudne su dvije stvari, a to su dobra volja i organizacija! Dobra volja, odnosno želja za treningom preduvjet je koji naprosto ne možemo preskočiti ili isključiti. Ako ne želimo unijeti promjenu u svoj život i početi vježbati, nema šanse da će nas išta na to natjerati, bar ne dugoročno. Većini se ljudi želja za vježbanjem probudi nakon što uoče da nisu zadovoljni svojim tjelesnim izgledom pa odluče da moraju izgubiti pokoji kilogram ili malo „povećati“ mišićnu masu. Nekima se pak dogodi presudan trenutak u kojem shvate da nemaju kondiciju, da ne mogu izvesti osnovni korak poput podizanja vrećica s poda ili penjanja uz stepenice pa shvate da je krajnje vrijeme da porade na nekim temeljnim pokretima. Alarm nekim ljudima bude i zdravstvene prirode. Kada shvate da im je zdravlje narušeno i da će ići samo ka goremu ako se napokon ne pokrenu, ljudi čvrsto odlučuju promijeniti životni stil i krenuti vježbati.

Bez obzira na to kako se probudila želja za vježbanjem kod pojedinaca, većina se kad – tad suoči s jednim izazovom – pronalaskom vremena za vježbanje u tako zaposlenom i pretrpanom životnom rasporedu. Tu ključnu ulogu preuzima organizacija. Možemo čak reći da je riječ o čistom „time managementu“ koji nam, kad je naše vlastito slobodno vrijeme u pitanju, često zna biti slaba točka.

Kako biste uspješno savladali dnevne prepreke i uspjeli se dobro organizirati kako biste stigli „ubaciti“ vježbanje u svoj dnevni plan, pokušajte sa sljedećim savjetima:

1. Opremu za vježbanje imajte pri ruci

Tenisice, sportske hlače i majica dovoljni su za gotovo svaki trening. Možda se čini da zauzimaju dosta prostora, ali uz pravo slaganje možete ih uvijek imati negdje pri ruci. Opremu možete držati u uredu, automobilu, u torbi, a sve s ciljem da kada vidite da imate koji trenutak neplaniranog slobodnog vremena (i volje za treningom), možete taj isti trenutak i iskoristiti. Nećete zažaliti sigurno jer su one neplanirane stvari najbolje, pa čak i neplanirani treninzi.

2. Odvojite si točno vrijeme

Neka u vašem rasporedu u rokovniku ili e-kalendaru stoji slobodnih sat – dva, bar dva dana u tjednu, u kojima nećete ništa drugo planirati. Na to vrijeme gledajte kao na nešto fiksno, nešto gdje nećete tek tako upisati „kava s prijateljicom“ ili slično. To je vaše sigurno vrijeme za vas, za vaš trening.

3. Trenirajte odmah nakon posla

Ovaj pristup se možda neće svidjeti nekima od vas, ali potičemo vas da isprobate ovaj savjet bar nekoliko puta. Naime, ako s posla dođemo kući, pojedemo, „samo malo prilegnemo“, velika je vjerojatnost da će se to „samo malo prilegnemo“ pretvoriti u „ne da mi se ustati i sada ići na trening“ (posebice u hladnije i kišovito vrijeme). Stoga nije loše koji put stisnuti zube i na trening poći odmah nakon posla i ne dopustiti si da nas savlada umor.

4. Sve što možete uraditi danas, ne ostavljajte za sutra

Jedan od najčešćih, ali i najučinkovitijih savjeta za bolju organizaciju je svima nam dobro poznat savjet da ništa što možemo napraviti sada ne ostavljamo za kasnije. Doslovno je primjenjiv u svakom segmentu organizacije vremena za trening. Ako sada imate „rupu“ u rasporedu i dobro se osjećate, iskoristite to za vježbanje. Ako ručak za sutra možete skuhati navečer, uradite to i time si oslobodite sutra za vježbanje ili odlazak u prirodu.

Savjeti su jednostavni i, uz spomenuti preduvjet dobre volje, mogu vam pomoći da se uistinu pridržavate svojih ciljeva i želja o redovitom vježbanju. Budite strpljivi, pokušajte i stalno se trudite – sigurno ćete uspjeti!