5 najpopularnijih jesenskih aktivnosti na otvorenom

5 najpopularnijih jesenskih aktivnosti na otvorenom

Karmen Korda
Karmen Korda
3 min
prije 2 m

Jesen nam je već pokucala na vrata i ušetala u našu svakodnevicu sa svojim brojnim obilježjima i promjenama koje donosi.

Nešto svježije vrijeme, ugodne temperature i, za sada, suho i sunčano vrijeme idealno je za provođenje vremena u prirodi i u različitim aktivnostima koje smo možda izbjegavali za vrijeme velikih vrućina. Dani još nisu toliko kratki pa imamo dovoljno vremena za organizaciju dana i provođenje vremena na otvorenom i za vrijeme radnog tjedna, a ne samo vikendima. Osim toga, priroda se poigrava čitavom sezonskom paletom boja, što svaki odlazak u prirodu čini posebnim i sličnim posjetu impresionističkoj izložbi. Stoga valja iskoristiti ovako lijepu jesenju uvertiru, izaći iz stana i malo protegnuti noge. Podsjećamo vas koje su najpopularnije jesenje aktivnosti u koje se svakako trebate upustiti.

1. Planinarenje

Iako nam se ponekad čini kako su staze oko većih gradova postale nova špica, vjerujemo kako još uvijek ima onih koji još nisu isprobali čari penjanja po okolnim brdima i stazama. Mogućnosti za izlete koje podrazumijevaju penjanje u prekrasnoj prirodi, po većim ili manjim strminama, brojne su i to po čitavoj Hrvatskoj. Nema ništa ljepše nego vikend iskoristiti za jednu takvu aktivnu šetnju u kojoj ćemo paralelno poboljšavati kardio izdržljivost, jačati i razvijati mišiće stražnje lože i nogu te uživati u prekrasnom pogledu i svježem zraku. Za vas koji još niste isprobali čari ovakve „šetnje“ svakako savjetujemo da to učinite što prije, a svi vi koji redovito uživate u blagodatima navedene aktivnosti, samo tako nastavite i javljajte nam kada pronađete nova mjesta i staze.

2. Bicikliranje

Jesen je, uz proljeće, najpopularnije godišnje doba među biciklistima. Osim što je vožnja bicikla iznimno praktična i omiljeno prijevozno sredstvo mnogim ljudima, vrlo je popularna rekreacijska mogućnost. Biciklom se možemo zaputiti po različitim terenima i stazama te se relativno brzo odmaknuti od grada i pronaći brojna mjesta u prirodi gdje se možemo opustiti i udahnuti svježi zrak. Neki će preferirati bicikliranje po biciklističkim stazama, neki po šumama i šetnicama, ali svi će se uvjeriti u jedno – vožnja bicikla iznimno je opuštajuća aktivnost, ali ujedno i izvrsna vježba za kardio izdržljivost te mišiće nogu koje ćete zasigurno moći dobro „šokirati“ malo intenzivnijim ili duljim vožnjama.

3. Nordijsko hodanje

Hodanje uz pomoć posebno dizajniranih štapova koji nalikuju onim skijaškim postalo je vrlo popularno unazad par desetljeća, a možemo primijetiti da mu popularnost ne jenjava. Velika prednost koja se uvijek ističe u opisivanju nordijskog hodanja jest ta što je ono pogodno za sve dobne skupine. Također, za razliku od „normalnog“ hodanja, ima fokus i na aktivaciji gornjih ekstremiteta, što ga čini posebno popularnim jer ipak podrazumijeva manje opterećenje na koljena i ostale zglobove te zglobne strukture. Nordijsko hodanje posebna je tehnika hodanja koja se mora usvojiti i uvježbati kako bi ju pravilno izvodili i od nje imali dugoročnu korist.

4. Rolanje

Rolanje je prije svega iznimno zabavna aktivnost uz koju možemo vrlo efikasno oblikovati mišiće nogu. Prilikom rolanja aktivno su angažirani mišići čitavog donjeg dijela tijela, a posebno mišići zdjelice i natkoljenice. Tim velikim mišićnim skupinama posebno odgovara kretnja koja se izvodi rolanjem te se upravo tako oni oblikuju i dolaze u zavidnu formu. Rolanjem se, zbog specifične kretnje guranja nogu u stranu, aktivira medijalni dio stražnjice koji inače najmanje aktiviramo u ostalim aktivnostima poput trčanja ili jogginga. Kod rolanja ne dolazi do snažnog dodira stopala o pod (kao kod trčanja i sportova koji uključuju trčanje) kojim se stvara veliko opterećenje za zglobove. Pokreti u rolanju su fluidni i ne podrazumijevaju trzaje koji uzrokuju mikro traume na zglobovima i okolnim strukturama. Osim toga, ne moramo spominjati ostale blagodati rolanja, a koje uključuju opuštanje u prirodi, provođenje vremena na svježem zraku i mogućnost rolanja u paru ili u skupini.

5. Trčanje

Trčanje je bez konkurencije jedna od najpopularnijih aktivnosti te često i prva aktivnost za koju se ljudi opredijele u onom trenutku kada odluče postati aktivniji. Trčati možemo bilo gdje, od atletskih staza, preko parkova, šuma, ulice, sami, u paru, u grupi- mogućnosti su brojne. Tu su i vrlo popularne škole trčanja koje su svakako izvrsna opcija za one koji tek moraju usvojiti pravilne pokrete trčanja kao temeljnog obrasca kretanja. Kako mnogi trkači kažu, koliko god je možda na početku teško i čini se da nikada nećete moći istrčati željenu relaciju, trud se uvijek isplati i osjećaj koji donosi trčanje je neprocjenjiv.