5 posljedica redovitog bicikliranja zbog kojih ćete poželjeti odmah sjesti na bicikl

5 posljedica redovitog bicikliranja zbog kojih ćete poželjeti odmah sjesti na bicikl

Zoran Stupar
Zoran Stupar
1 min
prije 3 t

Svi oni odrasli u osamdesetima i ljubitelji grupe Queen zasigurno su čuli pjesmu ‘Bicycle race’. U njoj legendarna grupa opetovano pjeva: ‘Želim voziti svoj bicikl, želim voziti svoj bicikl’. A ako vi još uvijek ne znate zašto bi bilo super kada bi počeli voziti bicikl redovito, mi ćemo vas uvjeriti svojim argumentima.

1. Vožnja bicikla je nevjerojatno zdrava, a bit ćete i pametniji

Duga je lista zdravstvenih problema koje redovita vožnja bicikla prevenira: moždani i srčani udar, neke vrste raka, depresija, dijabetes, artritis… Osim toga, vaše srce, krvne žile i pluća će ‘vježbati’ s vama pa ćete lakše ući u formu. Mišići će vam ojačati, zglobovi biti pokretljiviji, riješit ćete se stresa, a noću ćete spavati kao beba. Osim toga, znanstvenici Sveučilišta Illinois tvrde da ćete sa 5 posto poboljšanja kardiovaskularnog i dišnog sustava i do 15% bolje rješavati razne ‘mentalne’ testove. Naime, ako redovito vozite bicikl, u hipokampusu, centru mozga odgovornom za pamćenje, izgrađivat će se nove moždane stranice. Dakle – bit ćete pametniji!

2. Kilogrami će se topiti

Vožnja bicikla ubrzava ljudski metabolizam, jača mišiće i ‘izgara’ masnoće. Sve to može dovesti do gubitka kilograma, no uz jedan obavezan dodatak – plan raznovrsne i zdrave prehrane. A jedno zanimljivo istraživanje, ono Jaya Zagorskog sa Sveučilišta Ohio, pokazalo je da ljudi čiji je indeks tjelesne mase (BMI) manji, bolje zarađuju. Hej, čekajte, bar pročitajte do kraja prije nego se zatrčite na bicikl!

3. Bit ćete bolji radnik

Istraživanje Sveučilišta Bristol pokazalo je kako ljudi koji vježbaju prije posla imaju bolji radni učinak, motivacija im je snažnija, a i lakše se nose sa stresom. Osim toga, takvi su ljudi imali bolje međuljudske odnose, manje morali na pauze i češće dovršavali svoje radne zadatke na vrijeme. Tko zna, možda vas vožnja biciklom dovede do povišice?

4. Kvalitetno se podružite s partnerom

Organizirajte jedan ili dva ‘biciklistička’ spoja tjedno i uživajte u međusobnom druženju.Vježbanje pomaže u izlučivanju hormona zbog kojih ćete se osjećati dobro pa ćete se nakon vožnje bicikla sa svojim partnerom osjećati još bliskije. Osim toga, fizička aktivnost ima odličan učinak na vaš seksualni nagon. Primjerice, istraživanje s Harvarda kaže nam kako muškarci stariji od 50 godina koji voze bicikl najmanje tri sata tjedno imaju 30 posto manji rizik od impotencije.

5. Pomoći ćete okolišu

Osim što nećete proizvoditi nikakve ispušne plinove (posljedice eventualnog jedenja graha se ne računaju), smanjit ćete i gužvu ako vozite gradom. Na mjesto jednog automobila može biti parkirano i do 20 bicikala. A što je najzanimljivije, istraživanje Imperial College iz Londona pokazalo je da biciklisti udišu puno manje zagađenog zraka nego putnici u automobilima ili autobusima.