5 problema s kojima se sureće svaki novi trkač i kako im doskočiti

5 problema s kojima se sureće svaki novi trkač i kako im doskočiti

Zoran Stupar
Zoran Stupar
2 min
prije 3 t

Počeli ste trčati. I već razmišljate o tome kako trčanje možda i nije za vas. Naporno je. Dosadno vam je. Tabani vas ubijaju. Ne odustajte, niste jedini! Ovo je pet problema s kojima se susreću gotovo svi trkači početnici, a koje je zapravo vrlo jednostavno riješiti.

 1. Ja to ne mogu

Svatko tko tek počne trčati, uglavnom zbog toga što je izvan forme, u nekom će trenutku trčanja sam sebi reći da ne može više. I to je normalno. Zato je važno početi tempom koji vam odgovara, koliko god spor taj tempo bio. S nikim se ne utrkujete. Trčite zbog sebe. Nitko vas neće čudno gledati jer sporo trčite. Nitko nije maratonac čim počne trčati. Trčite polako, budite odlučni, postavite si neki cilj, npr. da nakon 1 tjedna trčanja možete otrčati 2-3 km bez stajanja i sigurni smo da ćete, malo po malo – moći.

2. Ne znam disati 

Ovo je možda i najveći problem kod ljudi koji žele početi trčati, a nisu se dotad bavili sportom. U jednom se trenutku toliko zadišu da doista više ne mogu nastaviti trčati. Zato je važno ispravno disati. Najjednostavniji način disanja kod laganog rekreativnog trčanja je – udah na nos, izdah na usta. Polako i duboko, umjesto brzo i plitko. Naučite ovo i vidjet ćete – ubrzo ćete imati mnogo više daha nego što mislite.

 3. Smeta mi kiša, sunce, zima

Kako vi niste indijanski vrač, teško da možete utjecati na vremenske nepogode.

Zato budite mudri ako vas smetaju vrućina, hladnoća ili kiša dok trčite. Tijekom ljeta na trčanje idite rano ujutro, kad je najsvježije. Kad zapadne snijeg trčite po očišćenom terenu (samo pazite na poledicu); ako vam je hladno bolje se obucite (najbolje u specijaliziranu trkačku odjeću). A za kišu – nabavite dobru vjetrovku.

4. Dosadno mi je bez društva

Trčanje u društvu ima neke prednosti – ljepše je dijeliti teškoću s nekim, onaj tko ima više snage može ‘potegnuti’ onog tko ima manje kako bi dao sve od sebe, a možete kasnije zajedno otići i na sok/pivo. No, tu su i neki nedostaci – onaj tko ima manje snage može ‘štopati’ ovog drugog, netko možda voli pričati dok trči (što vodi do gubitka energije). Vjerojatno je najbolje rješenje učlaniti se u lokalni trkački klub. Ako pak ne možete naći dobro društvo za trčanje, pokušajte s glazbom – napravite si dobru, ‘nabrijavajuću’ playlistu i, vjerujte, zaboravit ćete na umor i samoću.

5. Nemam dobre tenisice

Tenisice su jedan važnih preduvjeta da bi trčanje vama, kao početniku, bilo ugodno. Početnicima, koji trče jednom-dvaput tjedno, neke povoljne tenisice bit će odlično rješenje. Ako planirate trčati češće i duže, obavezno uložite u kvalitetniju obuću. I ne zaboravite je redovno mjenjati, jer istrošena obuća gotovo je siguran put u ozljede.