5 razloga zašto bar jedan dan u tjednu provesti u prirodi

5 razloga zašto bar jedan dan u tjednu provesti u prirodi

Karmen Korda
Karmen Korda
2 min
prije 10 m

Dobrobiti provođenja vremena u prirodi sve se češće naglašavaju u javnosti, putem različitih preventivnih, javnozdravstvenih i drugih različitih kampanji. Gotovo svi smo postali itekako svjesni koliko nam dobro dođe provesti bar jedan dan u tjednu u prirodi, bilo u vidu neke tjelesne aktivnosti ili samog opuštanja i udisanja svježeg zraka. Ubrzana svakodnevica u pravilu uključuje bar 6 sati sjedenja i gledanje u neki od ekrana na kojima se doslovno odvija svijet oko nas i na kojima nam munjevito prolazi dan za danom. To nam ne ostavlja puno vremena za istinsko uživanje u prirodi i upijanje onoga što nam naša planeta Zemlja ima za ponuditi. Postoje brojne aktivnosti u koje se možemo uključiti svaki dan s ciljem stjecanja kontakta s prirodom, ali nećemo sada o tome. Ovdje ćemo spomenuti par razloga za koje možda niste znali, a koji će vas potaknuti da u svojim vjerojatno ispunjenim rokovnicima bar jedan dan rezervirate za boravak u prirodi, po mogućnosti onaj aktivni.

1. Boravak u prirodi poboljšava zdravlje
Ovo smo svi čuli puno puta i generalno znamo da se česti ili bar redovni boravak u prirodi povezuje s vitalnošću i višom razinom općeg zdravlja. No, što točno taj boravak u prirodi radi našem tjelesnom zdravlju? Za početak, snižava krvni tlak što su brojne znanstvene studije dokazale. To je usko povezano s tim da boravak u prirodi, a posebno onaj aktivni, smanjuje razinu hormona stresa i prosječnu razinu pulsa. I imunitet nam jača zbog boravka u prirodi. Nema boljeg i ekonomičnijeg načina za izbjeći sezonske gripe i ostala oboljenja od redovnog boravka u prirodi. Osim toga, aktivnosti u prirodi smanjuju različite upalne procese povezane s brojnim oboljenjima. Znanstvenici su nam već iznijeli brojne potvrde prednosti koje priroda ima na naše zdravlje. Što onda čekamo? Možemo se odmah uputiti na neku pješačku turu.

2. Blagotvorni učinak boravka u prirodi na mentalno zdravlje
Pojam zdravlje obuhvaća i tjelesno i mentalno, ali obično nam je prva asocijacija tjelesno zdravlje. Stoga uvijek volim naglasiti važnost mentalnog zdravlja za čije se očuvanje često naglašava važnost redovnog boravka u prirodi. Blagotvoran učinak boravka u prirodi vidljiv je u brojnim aspektima, od smanjenja razine stresa, anksioznosti i simptoma depresije, pa sve do balansiranja raspoloženja i generalnog osjećaja blagostanja. Učinak se svakako povećava ako je taj boravak aktivan i u nekoj našoj omiljenoj formi.

3. Poboljšat će vam se pamćenje, koncentracija i kreativnost
Ako želite poboljšati svoju efikasnost na poslu, u školi, fakultetu ili nekom drugom polju, najbolje je zamijeniti to stalno okruženje prirodom i bar se na kratko upustiti u neku od brojnih mogućih aktivnosti. Dovoljna je i lagana šetnja da se vaš mozak krene opuštati i stvarati „prostor“ za nove informacije i ideje.
4. Kvalitetnije ćete spavati i biti manje umorni
Sigurno ste se i sami već uvjerili kako najbolje spavate nakon dana provedenog na svježem zraku. Ovdje, naravno, treba biti oprezan jer ako kasno navečer prakticirate neku intenzivniju aktivnost, pogotovo u prirodi, možete se previše razbuditi. Stoga, ove učinke boravka u prirodi svakako trebate pravovremeno iskoristiti.

5. Dulje ćete živjeti
Kad su glavni benefiti boravka u prirodi stavljeni na papir, lako se može zaključiti da boravak u prirodi, posebno onaj aktivni, produljuje život i sprječava uranjenu smrt. Ponekad smo toliko fokusirani na posao, uspjeh i obveze da se zaboravimo zapitati „čemu sve to ako neću moći uživati u plodovima svog rada jer ću njime toliko oštetiti svoje zdravlje?“. Uvijek nam se čini da ima još vremena, odgađamo brigu o sebi radi nekih kratkoročnih ciljeva, a onda nas vrijeme sustigne i obično žalimo za propuštenim.
Zato ugasite laptop ili mobitel, obucite sportsku odjeću i pravac u prirodu! Sigurno nećete zažaliti.

 

autorica: Karmen Korda