5 savjeta uz pomoć kojih će vaše dijete lakše naučiti plivati

5 savjeta uz pomoć kojih će vaše dijete lakše naučiti plivati

Andrea Šalinović
Andrea Šalinović
2 min
prije 4 t

Metode učenja plivanja koje su neki od nas prošli, a koje su podrazumijevale bacanje u vodu i potapanje kako bi nas oslobodili straha, davno su napuštene, jer osim što su izuzetno neučinkovite kod djeteta mogu razviti veliki strah pa čak i traumu. Donosimo nekoliko savjeta za učenje plivanja, koji su puno nježniji, učinkovitiji te sustavno rade na jačanju dječjeg samopouzdanja.

1. Neka se dijete osjeća ugodno u vodi

Neka djeca odmah prihvate vodu, no većini će biti potrebno neko vrijeme da se osjete ugodno. U vodu stoga krenite postepeno. Najprije smočite nožice, te polako i sigurno i ostale djelove tijela. Budite uvijek uz dijete te korak po korak idite prema dubljoj vodi. Djeca najčešće osjete strah kada shvate da nemaju čvrsto tlo pod nogama pa je jako bitno ovaj korak odraditi kako treba.

2. Igrajte zabavne igre

Strah od vode najbolje se razbija igrama. Prskajte se, lupajte dlanovima ili stopalima po površini vode, koristite kantice za polijevanje i prelijevanje, pjevajte pjesme… Nemojte se držati samo plićaka jer se dijete tako neće naviknuti na osjećaj vode na tijelu. Odličan primjer zabavne igre je pjesma našeg djetinjstva “Ringe, ringe jaja”. Držite dijete za ruke, kružite u vodi dubine u kojoj dijete može stajati, a da je pod vodom barem do vrata ili ramena kada kažete “a mi djeco ćuć”.

3. Upoznajte dijete s kretanjem u vodi

Dok mu je tijelo potpuno u vodi, neka se dijete drži za vas rukama, okrenuto prema vama i ispruženih nogu dok unazad. To je najbliže osjećaju plivanja i pomoći će djetetu da razbije strah i osjeti samopouzdanje. Kada to svlada, neka lagano krene lupati nogama još uvijek se držeči za vas.

4. Naučite dijete plutati

Kada svlada plutanje, znači da je dijete u vodi opušteno, da nema straha, a i naučit će se nositi sa gotovo pa bestežinskim osjećajem koji voda pruža. Budite uz njega, jednom rukom mu prizržavajući donji dio leđa kako ga noge ne bi povukle dolje, a drugom rukom držite glavu kako se ne bi zagrcnulo. Kada osjetite da je dijete potpuno opušteno, lagano udaljavajte ruke od njegovog tijela no uvijek budite u blizini ukoliko ga uhvati panika.

5. Koristite ispravne rekvizite

Koluti i narukvice na nakuhavanje dobri su da se dijete nauči ponašati u vodi te da se može bezbrižno zabavljati bez straha od potapanja ili grcanja no neće puno toga učiniti za učenje plivanja iz jednostavnog razloga – noge su uvijek okomite u odnosu na površinu. Puno bolji izbor je valjak za plivanje koji ide ispod pazuha ili daska za plivanje koju dijete može staviti ispod prsa ili držati rukama ispred sebe dok noge rade plivačke pokrete. Rekvizite obavezno koristite pod nadzorom odrasle osobe jer ih dijete vrlo lako može ispustiti!