Stekli ste naviku vježbanja, evo kako ju održati

Stekli ste naviku vježbanja, evo kako ju održati

Andrea Šalinović
Andrea Šalinović
1 min
prije 5 d

Iako ovo vrijeme kada su druženja svedena na minimum ima očite nedostatke, ne možemo se oteti dojmu da ima i svoje prednosti kao što su na primjer provođenje više vremena u prirodi, posvećivanje kuhanju i pripremanju zdrave hrane kod kuće te usvajanje navike vježbanja. Navike je poprilično teško usvojiti, smatralo se kako za to treba točno 21 dan, a stručnjaci sada kažu i trostruko više. Ako ste jedan od upornih koji su stekli naviku vježbanja, evo kako ju ne izgubiti:

1. Sjetite ste zašto ste počeli

Postoji razlog zašto ste počeli redovno vježbati. Nekima je to gubitak kilograma, drugima bolje fizičko i psihičko zdravlje, mnogi žele jednostavno “biti u formi” ili razmišljaju dugoročno o spriječavanju bolesti koje uzrokuje nedovoljna tjelovježba. Neovisno o razlogu, imajte ga na umu i ponavljajte si ga kako bi održali razinu motivacije.

2. Napravite raspored vježbanja

Kada vježbamo u neko neodređeno vrijeme možemo lako upasti u zamku odgađanja. Ili nam je prevruće, prehladno, umorni smo, htjeli bismo radje pogledati film, a magični dan u kojem se sve događa bio on “od sutra” ili “od ponedjeljka” čini se sve dalje i dalje. Ukoliko želite ostati vjerni navici, najlakši način je da je stavite u svoj kalendar kao da se radi o sastanku ili dogovoru s prijateljem, i kada podsjetnik na mobilnom uređaju zazvoni zbilja i napravimo ono što smo si zacrtali. Vjetite se da se vrijeme za vježbanje ne nalazi već se svjesno dedicira.

3. Prihvatite “dovoljno dobro”

Često si zadamo nerealno ciljeve ili se slijepo držimo zadanog plana i ako ga nismo u mogućnosti realizirati, odustajemo od ideje u potpunosti. Ako ste danas planirali otrčati 10 kilometara, a jako ste umorni ili se ne osjećate dobro, otrčite pet. Ili vani pada kiša, a radi trkačkog treninga se ne želite močiti, odite u teretanu ili kod kuće napravite nekoliko setova vježbi. Ne budite tvrdoglavi, već tjelovježbu prilagodite vremenu i mjestu, raspoloženju, fizičkom stanju… Išta je uvijek bolje nego ništa! Barem kada je vježbanje u pitanju.

4. Budite kreativni kada je u pitanju vrijeme za vježbu

Nekada je korisno spojiti aktivnosti kako bismo imali više vremena i motivacije za vježbanje. Primjerice, ako volite čitati, odlučite se za audio knjige koje ćete slušati dok trčite ili vježbate. Ne želite vježbanjem oduzeti sebi vrijeme od druženja s djecom? Otiđite zajedno u prirodu, na bazen, šetajte, vozite role ili bicikl. Djeci će te aktivnosti biti itekako zabavne, a korisne su i za velike i male.