Sve što trebate znati prije prvog odlaska na sat joge

Sve što trebate znati prije prvog odlaska na sat joge

Što odjenuti, što ponijeti, kako se ponašati?
Vedrana Sunko
Vedrana Sunko
2 min
prije 5 m

Jogu može vježbati baš svatko. Pri tome je važno pronaći stil i učitelja koji odgovara vašem temperamentu. Za one koji preferiraju aktivne treninge i znojenje tu su dinamični oblici joge, dok se za ljubitelje meditativnog i mirnijeg pristupa u programima različitih joga studija mogu naći i statične vrste joge.

Prije prvog sata joge potrebno se javiti učitelju koji će voditi sat, predstaviti se i prijaviti sve svoje zdravstvene tegobe koje bi mogle biti bitne tijekom vježbanja.

Što odjenuti za sat joge?

Odjeća za vježbanje treba biti udobna, no ne nužno i vrećasta, kako ne bi smetala prilikom vježbanja te kako bi učitelj lakše vidio je li položaj ispravan. S obzirom na to da je na satovima dinamične joge često vruće, a ponekad i sparno, tajice i majica bez rukava su idealan odabir. Svakako ponesite i zamjensku odjeću da se ne biste mokri vraćali kući.

Što ponijeti?

Većina studija ima svoje prostirke za vježbanje, ali možete ponijeti i svoju. Maleni ručnik će dobro doći ako vam se ruke ili noge znoje i kližu po prostirci. Također nije na odmet ponijeti i bočicu vode, no ostavite je u garderobi jer se voda ne pije za vrijeme vježbanja joge, već nakon.

Kako se ponašati na satu joge?

Na satu joge se ne razgovara, niti glasno komentira, već sluša učitelja i fokusira na položaje tijela i disanje. Ako za vrijeme vježbanja joge osjetite da trebate iz bilo kojeg razloga odmor, sjednite u položaj djeteta, odnosno na pete, a glavu spustite ispred sebe na pod. Nastavite vježbati kada osjetite da ste spremni. Nakon sata obrišite prostirku i uredno je vratite na mjesto. Čiste krpice i tekućina za brisanje prostirki najčešće se nalaze u dvorani.

Pjevanje mantri

U joga studijima se, ovisno o vrsti joge, na početku, a ponekad i na kraju sata, pjeva mantra. Najčešće je u pitanju mantra OM koja predstavlja praiskonski zvuk stvaranja i održavanja cijelog univerzuma. Intoniranje glasova ‘O’ i ‘M’, vjeruju oni koji je prakticiraju, otpušta emocije, budi unutarnji mir i ljubav, dovodi do radosnijeg života te pomaže zdravlju i praksi meditacije. Ako ne želite pjevati mantru, ostanite u tišini zatvorenih očiju dok ostatak grupe ne završi s pjevanjem.

Hrana i piće

Idealno bi bilo prije vježbanja joge ne jesti najmanje dva sata, pogotovo ne tešku i masnu hranu. Sat joge je dobro ne počinjati žedan, no ako želudac bude prepun tekućine vježbanje će biti otežano. Nakon sata joge je poželjno piti vodu ili nezaslađeni čaj te pričekati barem pola sata do obroka.

Što je još važno znati?

Ako osjetite veliki napor pri ostajanju u nekom od joga položaju fokusirajte pažnju na dah. Produbljivanjem daha najlakše se uklanjaju nelagode koje se javljaju u tijelu za vrijeme vježbanja. Stajanje u bilo kojoj joga poziciji ne bi smjelo biti bolno. Ako tijekom vježbanja osjetite neugodnu i probadajuću bol izađite iz položaja. Svako tijelo je drugačije pa, dok su nekim vježbačima određeni joga položaji lagani, drugima treba i nekoliko godina da ih savladaju. Treba biti svjestan da joga nije natjecanje. Jedina osoba s kojom se natječete u trenutku kada stanete na prostirku za jogu ste vi sami.