5 dodataka prehrani za koje treba znati svaki sportaš

5 dodataka prehrani za koje treba znati svaki sportaš

Andrea Šalinović
Andrea Šalinović
1 min
prije 3 m

APTONIA energetski gel

Koliko god nastojali jesti zdravo i raznoliko, kod ljudi koji su svoje tijelo izlažu dugotrajnoj i čestoj fizičkoj aktivnosti dobro je posegnuti i za dodacima prehrani kako bi nadoknadili vitamine i minerale koje vježbanjem ubrzano gube. Donosimo listu pet osnovnih dodataka prehrani za sportaše.

1. Izotonični napitak

Izotonični napitak dobro je konzumirati tijekom i nakon bavljenja sportom kako bi se nadoknadila voda i elektroliti koje gubimo znojenje. Kod dulje aktivnosti voda nije dovoljna jer je osim tekućine važno nadoknaditi i vitamine i minerale. Izotonični napitci poboljšavaju hidrataciju jer sadrže ugljikohidrate i elektrolite, a obično sadrže vitamine B2, B6 i C koji pridonose smanjenju umora.

2. Energetski gel ili energetske pločice

Svi koji se bave trčanjem, biciklizmom, planinarenjem ili nekim drugim sportom koji zahtjeva visoke razine energije na duge staze, znaju čemu služe dodaci prehrani za vraćanje energije. Oni su visokoenergetski, ali opet lagani te neće uzburkati želudac niti “teško pasti” tako da ćete nakon njihove konzumacije moći nastaviti s aktivnošću. Obično su bogati glukozom koja se brzo apsorbira, a sadrže i tijelu potrebne vitamine i minerale.

3. Proteinske pločice ili proteinski prah

Proizvodi s visokom razinom proteina obično se konzumiraju nakon treninga te doprinose rastu i razvoju mišića, kao i njihovoj obnovi nakon tjelesne aktivnosti. Ipak, s njima ne treba pretjerivati već se treba držati propisanih doza, jer više proteina ne znači i veće mišiće!

4. Magnezij i kalij

Magnezij podržava normalnu funkciju mišića te smanjuje umor, a obično dolazi u kombinaciji s  kalijem koji ima istu funkciju. Dolazi u prahu, tabletama ili gelu, a za vanjsku upotrebu na bolnim mišićima ili za masažu može se koristiti i magnezij u spreju.Kada se konzumira oralno magnezij osim na mišiće, povoljno utječe i na probavu.

5. L – karnitin

Jedna od glavnih uloga karnitina je prenošenje molekula masti do mišića gdje se koriste za energiju. To znači da utječe na gubitak masti. L – karnitin podržava oporavak i rast mišića utjecajem na endokrini sustav, a konzumira se oko pola sata prije treninga.