5 razloga zašto uvrstiti jaja u svoju prehranu

5 razloga zašto uvrstiti jaja u svoju prehranu

Andrea Šalinović
Andrea Šalinović
Manje od minute
prije 4 m

Jaja su dugo bila kontroverzna namirnica, koju su neki zbog toga izbacili s jelovnika, barem što se žutanjka tiče. Ovu jezgru jajeta proglasili su bogatom kolesterolom pa su fitness entuzijasti nastavili jesti samo bjeljanjak. Ipak, najnoviji nutricionistički savjeti idu u smjeru konzumacije cijelog jajeta zbog brojnih benefita po zdravlje, a mi donosimo ovih pet:

1. Jaja su izvrstan izvor proteina

Samo jedno jaje ima 6 grama proteina i sadrže sve amino kiseline koje tijelo treba.

2. Dobra su za vaš mozak

Žutanjak sadrži holin – esencijalni nutrijent sličan vitaminu kojeg nazivaju i vitamin memorije jer ima značajnu ulogu u sintezi neurotransmitera.

3. Puna su željeza

Jedno jaje sadrži oko 1 mg željeza, a znamo kako željezo ima ključnu ulogu u prijenosu kisika, kao i jačanja imunološkog sustava.

4. Jačaju zube i kosti

Jaja su bogata vitaminom D te tako potpomaži jačinu kostiju i zuba.

5. Izvor su antioksidansa

Ako ste mislili kako antioksidansi postoje samo u voću i povrću, prevarili ste se. U jajima nalazimo vitamin A, važan antioksidans za ljepotu kože.