5 razloga zašto je aqua aerobic više od turističke ponude

5 razloga zašto je aqua aerobic više od turističke ponude

Ako vam se pruži prilika da isprobate ovu pravu ljetnu aktivnost, svakako nemojte odbiti.
Karmen Korda
Karmen Korda
2 min
prije 3 m

Aqua aerobic ili aerobik u vodi često nas asocira na hotelske programe animacije u srcu turističke sezone, odnosno na hrpu starijih turista u bazenu koji pokušavaju pratiti pokrete koje im animator prezentira. Takva vrsta vježbanja ne djeluje pretjerano zahtjevno i često nije na listama omiljenih aktivnosti redovnim rekreativnim vježbačima. Ipak, pravi aerobik u vodi izgleda puno drugačije (i zahtjevnije od onih „turističkih“ programa) i ima brojne zdravstvene benefite. Izvodi se u uspravnom položaju u vodi, ne uključuje plivanje, a vježbači su u vodu uronjeni do struka ili više. Aerobik u vodi možemo svrstati u kategoriju treninga s otporom (engl. resistance training). Do danas su se razvili brojni oblici treninga u vodi, od vodene joge, preko Zumbe u vodi, pa sve do različitih varijacija klasičnog aerobika u vodi. Pročitajte koje su neke od prednosti ove vrste treninga:

1. Rasterećenje za zglobove

Jedna od glavnih karakteristika vježbanja u vodi je to što je opterećenje zglobova svedeno na minimum. Vježbajući u ovom mediju možemo izvoditi većinu vježbi kao i kod klasičnog aerobika, ali u vodi se osjećamo lakše i pokreta koji nas dovode u opasnost od ozljede gotovo da i nema. Također, zbog toga imamo dojam da je vježbanje u vodi manje naporno, ali u biti aktiviramo jako puno mišića kako bismo uopće održavali pojedini položaj.

2. Idealan za osobe sa zdravstvenim teškoćama

Osobe koje se oporavljaju od neke ozljede, koje imaju problema sa zglobovima ili kralježnicom te starije osobe – svi oni čine populaciju kojoj će stručnjaci najčešće savjetovati da budu posebno oprezni kod odabira vrste vježbanja i pri samom vježbanju. Upravo za njih je aerobik u vodi jedan od boljih izbora. Zbog gore navedenog minimalnog opterećenja za zglobove, vježbanjem u vodi postiže se jačanje mišićnih struktura bez opasnosti od ozljede.

3. Struktura ista kao i kod „klasičnog“ aerobika

Aerobik u vodi uključuje sve elemente treninga: zagrijavanje, glavni dio i istezanje/opuštanje što ga postavlja u ravnopravnu poziciju sa svim ostalim grupnim oblicima vježbanja. Svi elementi gotovo su identični onima u klasičnom aerobiku, osim što, naravno, nije moguće izvoditi vježbe na podu. Glavni dio treninga može biti baziran na aerobnim vježbama poput različitih skokova, koraka i slično, ali i na izolacijskim vježbama za pojedine mišićne skupine. Mogućnosti su brojne i teško trening može biti dosadan i monoton.

4. Definicija mišića

Voda pruža idealan otpor mišićima, onakav kakav teško možemo dobiti klasičnim vježbanjem. Specifični podražaji koji se stvaraju vježbanjem u vodi tjeraju mišiće na nešto drugačiju aktivaciju koja stvara onaj lijep tonus mišića koji većina nas često poželi. Istovremeno se aktivira većina mišićnih skupina, a s posebnim naglaskom na mišiće corea i ruku pomoću kojih uglavnom održavamo ravnotežu. Također, valja naglasiti i učinak koji ova vrsta vježbanja ima na uklanjanje celulita- specifične kretnje u vodi potiču cirkulacije i stvaraju efekt masaže.

5. Najbolji izbor za vrijeme visokih temperatura

Vježbanje pri visokim temperaturama može biti vrlo rizično za pojedine skupine vježbača i treba biti uistinu oprezan kada i u koju aktivnost se upustiti. Aerobik u vodi izvrstan je izbor jer smo konstantno uronjeni u vodu barem do struka te nam je automatski manje vruće, a i u svakom trenutku možemo zaroniti i dodatno se rashladiti.

Ako vam se pruži prilika da isprobate ovu pravu ljetnu aktivnost, svakako nemojte odbiti. Uronite u vodu, dajte sve od sebe i izvucite ono najbolje iz vježbanja u vodi!