7 grešaka koje čine biciklisti početnici

7 grešaka koje čine biciklisti početnici

Andrea Šalinović
Andrea Šalinović
1 min
prije 3 m

Odlučili ste rekreativno početi voziti bicikl? Izvrsno!  Kao i u svakom sportu, početnici i u biciklizmu rade neke greškice. Nabrojali smo njih sedam, kako ih vi ne biste ponavljali.

1. Prenizak položaj

Ako ste sjedalo na biciklu postavili prenisko, može vam se dogoditi da ozlijedite koljeno jer se ono više savija i opterećuje. Koljeno bi trebalo biti lagano savijeno na najnižoj točki okreta pedale. Naravno, treba izbjegavati i previsoko postavljeno sjedalo.

2. Neodržavanje bicikla

Kao i sve što se često koristi, bicikl treba održavati jer ćete mu, u suprotnom, skratiti ‘životni vijek’, a i manji je rizik da vam se nešto pokvari ili pukne tijekom vožnje. Pronađite servisera kojem vjerujete i servisirajte bicikl redovito.

3. Preduge rute za početak

Kao i kod svakog sporta, tijelo treba polako navikavati na sve veće napore. Ne preporučuje se da, ako tome niste vični, na prvu vožnju biciklom idete, primjerice, do susjednog grada. Boljet će vas cijelo tijelo, a osobito ponos mnogih – stražnjica. A i veći je rizik od ozljede.

4. Zaboravljanje vode

Na svaku vožnju biciklom, osobito za toplijeg vremena, sa sobom uzmite vodu kako ne biste dehidrirali. Ako je vožnja duga, preporučuje se uzeti i nešto za gricnuti kako biste nadoknadili izgubljenu energiju.

 5. Nekorištenje brzina

Brzine su na biciklu s razlogom. Mijenjajte ih ovisno o potrebi – više na uzbrdicama, niže na ravnom, kako biste iz sebe izvukli optimum i izbjegli nepotrebno opterećenje nogu.

6. Neadekvatno sjedalo

Za bicikliste rekreativce ne preporučuju se uska, tvrda sjedala, osobito za žene. Nabavite šire sjedalo, straga malo povišeno, po mogućnosti s mekanom navlakom s memorijskom pjenom ili gelom.

7. Nepridržavanje prometnih pravila

To što se sada rekreativno bavite biciklizmom, ne znači da možete zaboraviti na prometna pravila. Osim što je opasno, riskirate i da vas represivni aparat kazni.