Ovo ljeto na moru isprobajte ova 4 sporta!

Ovo ljeto na moru isprobajte ova 4 sporta!

Karmen Korda
Karmen Korda
2 min
prije 4 t

Sezona kupanja je stigla i uskoro će sve više ljudi svaki sunčani vikend pokušati iskoristiti za mali bijeg iz grada negdje na obalu. Mnogi od vas jedva čekaju uskočiti u more i zabilježiti „prvu banju“. Blagotvoran učinak koji more ima na naše zdravlje, i tjelesno i mentalno, neosporan je. Često možemo čuti kako netko kaže da „more briše sve brige“ i da je naprosto najbolje sredstvo opuštanja. Zbog svog posebnog sastava, more potiče obnovu stanica, jača imunitet, poboljšava kožu i njen izgled, potiče funkcije organa poput bubrega, jetre i kože, poboljšava koncentraciju te znatno olakšava probleme vezane uz astmu i alergije. Osim toga, more povoljno djeluje na oslobađanje od stresa zbog visokog postotka magnezija, djeluje povoljno na raspoloženje i naravno, potiče kreativnost i maštu, čemu nam svjedoči bezbroj umjetničkih djela nastalih inspiriranih morem.

Ipak, kako ne bismo samo nabrajali blagodati mora, donosimo vam 4 zabavne morske aktivnosti (osim plivanja) koje će vaš boravak na moru učiniti zabavnijim i aktivnijim.

1. Picigin

Ova igra iznimno je popularna među Dalmatincima i često je neizostavan ritual u ekipnim druženjima na moru. Podrazumijeva dodavanje malom lopticom tako da se ista udari dlanom prema suigraču. Može biti jako zabavna, ali ujedno i dobra tjelovježba, posebno ako ćete dosta trčati po plićaku (more pruža specifičan otpor pa je trčanje po moru napornije od običnog trčanja).

2. Ronjenje

Prvo, budimo svjesni velike razlike u rekreativnom i profesionalnom ronjenju, bilo da se radi o ronjenu na dah ili o ronjenju s opremom. Ronjenje je vrlo specifičan i zahtjevan sport koji, ako mu se ne pristupi s dovoljno opreza, može biti i iznimno opasan. Ako želite istražiti prekrasne morske dubine, možete se uključiti u neku od škola ronjenja gdje ćete naučiti pravilno roniti s opremom i zaroniti u morske dubine na dulje vrijeme. S druge strane, roniti možete i uz pomoć puno jednostavnije opreme (maske i disalice) te s površine promatrati morsko dno. Ronjenje je svakako zabavno i ujedno odlična vježba jer je vaše tijelo konstantno pod morem koje pruža otpor pa mišići moraju aktivno raditi čitavo vrijeme.

3. Vaterpolo (dodavanje loptom)

Dok se neki dodaju lopticom u plićaku, drugi preferiraju dodavanje loptom u dubini pa svojom igrom podsjećaju na simplificirani oblik vaterpola. Ova vrsta dodavanja prilično je zahtjevna vježba za cijelo tijelo. Mišići su konstantno u kontrakciji pod morem, a uz to aktivno rade i mišići ruku, leđa i ramena pri samom zabacivanju lopte.

4. Veslanje na dasci (SUP- Stand Up Paddle)

SUP podrazumijeva veslanje jednim veslom stojeći na dasci za surfanje i odlična je tjelesna aktivnost koja je i jako popularna posljednjih par godina. Ovom aktivnošću aktiviramo sve mišiće, dok istovremeno moramo biti vrlo dobro koncentrirani. Veslo služi kao potpora za lakše kretanje po moru, a za upustiti se u avanturu SUP-a nije vam potrebno nikakvo predznanje i, realno, najgora stvar koja vam se može dogoditi je da padnete u more. Ali ni to nije loše, zar ne?