Što trebate znati prije prvog odlaska u teretanu?

Što trebate znati prije prvog odlaska u teretanu?

Nemojte odgađati prvi odlazak, informirajte se i krenite!
Vedrana Sunko
Vedrana Sunko
1 min
prije 7 m

Prvi odlazak u teretanu nekim ljudima može predstavljati stres i nelagodu. I to često do te mjere da ga se odgađa unedogled. Stoga nije naodmet prije prvog odlaska znati sljedećih pet stvari.

Što odjenuti i obuti?

Danas imamo na raspolaganju veliki izbor tehnološki unaprijeđene sportske odjeće. Postoje majice s efektom hlađenja i grijanja, boljim upijanjem znoja, kompresijske proizvode za bolju cirkulaciju i slično, koja vježbanje može učiniti itekako ugodnijim. U teretanama se najčešće nose tenisice za trčanje, no to može biti pogrešno ako se namjerava izbjegavati pokretnu traku. S druge strane, čvrste tenisice namijenjene dizanju utega nisu prikladne za dugotrajnije aktivnosti trčanja, skakanja i pojedinih grupnih programa. Obuća za fitness treba biti ugodna, čvrsta, ali i lagana kako bi bila prikladna za različite aktivnosti.

Kako odabrati aktivnosti?

Nakon upisa u fitness centar na recepciji se može zatražiti trener koji će vas upoznati sa spravama i dati upute za vježbanje. Treneru treba objasniti osobne ciljeve, eventualne nedostatke, ozljede, zdravstvene probleme, prijašnja iskustva, količinu vremena na raspolaganju, životne i prehrambene navike te željenu vrstu aktivnosti.

Kako vježbati na spravama?

Vježbanje se može početi kružnom metodom, odnosno izvođenjem šest do osam vježbi za cijelo tijelo. Ona se izvodi tako da se ide sa sprave na spravu, s malo ili bez odmora, dok se ne prođe cijeli krug. Nakon toga slijedi odmor od jedne do dvije minute i krug se ponavlja. Počinje se jednim krugom, a s vremenom se njihov broj povećava. Na svakom treningu se savjetuje izvoditi vježbe na drugim spravama.

Kako početi trening?

Zagrijavanje je jednako važno kao i trening, a sastoji se od vježbi kojima se tijelo fizički priprema za aktivnosti. Ako ga ne odradite, lakše ćete se ozlijediti. Zagrijavanje se razlikuje ovisno o aktivnostima u glavnom dijelu treninga, a najčešće se u tu svrhu koristi brzo hodanje, trčanje i vožnja bicikla, veslanje na ergometru ili vježbe uz pomoć različitih rekvizita. Za zagrijavanje je potrebno odvojiti barem 15 minuta.

Kada i koliko vježbati?

Hormon stresa kortizol se prirodno otpušta od jutra, a kako se dan bliži kraju potrebno je smanjivati njegovu razinu, stoga je bolje trenirati tijekom dana. Idealno je svakodnevno trenirati oko 30 minuta. Za početnike je najbolje trenirati tri puta tjedno od 60 do 90 minuta i postupno povećavati broj treninga do pet puta, a trajanje smanjivati na oko 60 minuta.