Unutarnje bicikliranje – alternativa za hladne dane

Unutarnje bicikliranje – alternativa za hladne dane

Karmen Korda
Karmen Korda
2 min
prije 1 t

Bicikliranje je mnogima jedna od omiljenih aktivnosti. To i ne čudi s obzirom na to da vožnja bicikla donosi brojne benefite za naše tijelo, ali i um. Poboljšava našu kardio izdržljivost, jača i oblikuje mišiće nogu te ubrzava rad metabolizma i potiče veću potrošnju kalorija. Također, vožnja bicikla često se preporučuje u rehabilitaciji pojedinih ozljeda. Za razliku od trčanja, ne dovodi do mikrotrauma zglobnih struktura kao posljedice trzaja i lošije amortiziranog pokreta.

Jedini problem vezan za bicikliranje jest da smo ipak ograničeni vremenskim uvjetima. Čim malo jače zahladi i kad nastupi kišno ili vjetrovito vrijeme, broj biciklista koje susrećemo na cesti drastično opada, a ostaju samo oni najhrabriji. Ipak, postoji rješenje za „preživljavanje“ zimskih vremenskih uvjeta i za najveće ljubitelje bicikliranja.

Sigurno ste već čuli za programe unutarnjeg bicikliranja (indoor cycling), poznatijeg pod nazivom spinning. Spinning je uvriježen naziv za grupni trening na statičkim biciklima u kojem se primjenjuju različite vrste vožnje bicikla, u različitim intervalima i u izmjenama tempa, a pod stručnim vodstvom instruktora. Simulira se vožnja „običnog“, vanjskog bicikla, odnosno vožnja po različitim terenima – po ravnini, uzbrdici, utrka, izmjena sjedećeg i stajaćeg položaja. Ipak, naziv spinning je u biti marka (brand) unutarnjih, odnosno statičkih bicikli te posebno programiranih (i licenciranih) programa vježbanja osnovanih od strane američke firme Mad Dogg Athletics. Stoga je svakako ispravnije koristiti naziv „unutarnje bicikliranje“ kada govorimo o ovoj specifičnoj vrsti vježbanja.

Kako izgleda sat unutarnjeg bicikliranja?

Treninzi unutarnjeg bicikliranja u fokusu imaju poboljšanje izdržljivosti i snage koje se postiže programiranjem intervala visokog intenziteta i oporavka. Unutarnji bicikli moraju biti stabilni i sadržavati opciju reguliranja opterećenja.

Važnu ulogu ima instruktor koji svojim specifičnim znanjima vodi grupu i različitom izmjenom opterećenja i intenziteta simulira razne terene i uvjete u prirodi, baš kao da ste na pravom biciklu. Trening se odvija uz glazbu koja najčešće prati intenzitet pojedinog dijela treninga te motivira vježbače.

Kardio izdržljivost je u fokusu

Kao što je već rečeno, treninzi su uglavnom intervalni. Vježbače se izmjenom intervala vodi kroz različite oblike bicikliranja – vrlo brzo bicikliranje (sprint), penjanje, skakanje. Stoga se ovakva vrsta treninga smatra vrlo pogodnom za pripremu sportaša i rekreativaca za vožnju bicikla u prirodi i u različitim uvjetima. Kardio izdržljivost je ipak u fokusu ovakvog treninga pa je postizanje određene brzine otkucaja srca najčešće i cilj samog treninga te se individualno prilagođava svakom vježbaču sukladno njegovu stanju, obilježjima, ciljevima i mogućnostima.

Brzinu otkucaja srca vježbači mjere pomoću senzora na ručkama bicikla. Vježbači sami odlučuju unutar kojih granica će održavati brzinu otkucaja srca tijekom treninga. Neki se odluče za 50 do 85% od maksimalnog broja otkucaja (aerobna razina intenziteta), dok drugi pak biraju viši intenzitet – između 85 i 92% (anaerobna razina intenziteta). Upravo u tome leži najveća prednost ove vrste treninga – svatko si može u potpunosti individualizirati trening i samostalno kontrolirati intenzitet prateći vlastite otkucaje srca.

Iako se odvija u zatvorenom, vjerujemo da bi vam se unutarnje bicikliranje moglo svidjeti, posebno ako ste strastveni vozač bicikla. Osim što je dobra zamjena u vrijeme nepovoljnih vremenskih uvjeta, ovakvi treninzi mogu biti izvrstan način poboljšavanja biciklističke forme te pripreme za nadolazeću sezonu vožnje „pravog“ bicikla.