4 savjeta za trčanje ljeti

4 savjeta za trčanje ljeti

Administrator
Administrator
2 min
prije 2 t

Ljetni treninzi pri visokim temperaturama i sparnom vremenu mogu nam omogućiti priličan napredak u formi. Treniranje u teškim vremenskim uvjetima može imati vrlo slične fiziološke učinke kao treniranje na visokoj nadmorskoj visini, a savladavajući neke prepreke u glavi možemo postati vrlo jaki i čvrsti trkači. No treba biti oprezan jer uvijek postoji opasnost od pretreniranja, a pogotovo u otežanim uvjetima kao što su visinske pripreme ili treniranje po ljetnim vrućinama. Da bi izvukli maksimum iz ljetnih treninga treba posebno obratiti pažnju na ove četiri stvari:

1. Prilagodite tempo trčanja uvjetima.

Vaš organizam je opterećeniji na visokim temperaturama, nego pri hladnijem vremenu koje je mnogo pogodnije za trčanje dugih pruga. Na početku ta prilagodba treba biti veća, a s vremenom, kad se organizam privikne na nove uvjete, polako smanjujte odstupanje od tempa kojim inače trčite. Pokušavati trčati u tempu u kojem trčite pri idealnim uvjetima dovesti će vas do pretreniranja. Ovo posebno vrijedi za lagana trčanja, njih nikako ne radite prebrzo jer se nećete dovoljno dobro oporaviti za treninge koji moraju biti malo brži.

2. Budite hidrirani

Jako važno je unositi dovoljno tekućine tijekom cijele godine, a posebice ljeti. Za nekoga tko redovito trenira to mora biti minimalno 3l tekućine dnevno i to raspoređeno pravilno kroz cijeli dan. Nije dobro cijeli dan ništa ne piti pa popiti litru vode prije treninga i dvije litre poslije treninga. Neka veći dio tog dnevnog unosa tekućine bude voda, a ostalo izotonični napici, čajevi i sl. Izbjegavajte zaslađena i gazirana pića, a alkohol konzumirajte u umjerenim količinama.

3. Dajte tijelu vremena za oporavak

Ljetni uvjeti su jako teški, kako fizički tako i psihički. Zato trebamo posebno paziti na oporavak nakon jakih treninga. Ne treba izbjegavati dionice, dužine, fartleke i tempo treninge preko ljeta, no potrebno je napraviti dobar oporavak nakon njih tako da adekvatno oporavljeni krenemo u novi jaki trening. Usporite lagane treninge, pijte puno tekućine, istežite se, masirajte i pazite da dovoljno spavate. Jači treninzi zahtjevaju bolji oporavak.

4. Budite pozitivni!

Lako je postati frustriran kad naglo zatopli i početi se žaliti na loše vremenske uvjete, visoke temperature, sparinu i sl. Zadržavanje pozitivnog stava je ključ uspjeha u ljetnim mjesecima. Prilagodite tempo uvjetima, ali nemojte kukati kako je teško, već naprotiv, ostanite pozitivni i fokusirajte se na dobrobiti koje ćete izvući ako napravite trening. Tijelo nastoji slijediti um i zato ćete se uz pozitivan stav bolje osjećati i izvući maksimum iz svojih treninga.

Uz ove četiri važne stvari bitno je i da ne trčite po „najvećem“ suncu, već trening napravite rano ujutro ili predvečer. Obucite se adekvatno, što manje odjeće, kako bi vam bilo ugodno te na trčanje sa sobom ponesite odgovarajuću količinu tekućine. Ukoliko ćete ipak malo trčati po suncu namažite se zaštitnim faktorom, stavite na glavu šiltericu i naočale. Budete li slijedili sve ove upute i redovito trenirali preko ljeta, na jesen ćete „letjeti“ na utrkama. Zapamtite, trčanje nije sezonski sport od 3. do 6. mjeseca, već aktivnost za cijeli život. Ako veći dio ljeta provodite u Zagrebu i htjeli bi si olakšati treninge trčeći u društvu, javite se u Atletski klub Forca, koji trenira cijelo ljeto i priprema se za jesenske utrke.