5 razloga zašto biste trebali rolati!

5 razloga zašto biste trebali rolati!

Karmen Korda
Karmen Korda
2 min
prije 3 m

Proljeće nam je, čini se, već stiglo, a s njim i brojne mogućnosti rekreacije koje lijepo vrijeme na neki način uvjetuje. Želimo što više vremena provoditi na otvorenom, na suncu, upijajući energiju i udišući proljetne mirise. Kako nam se slobodno vrijeme provedeno na zraku ne bi svelo isključivo na ispijanje kave, donosimo vam izvrstan prijedlog za spajanje ugodnog s korisnim- rolanje!

Rolanje je jedan od omiljenih oblika rekreacije mnogim ljudima. Osim samih rola i štitnika ne zahtijeva nikakve posebne uvjete i/ili opremu, a rolati možete doslovno svugdje. Ova vrlo popularna aktivnost ima brojne prednosti, a ovo su samo neke:

1. Oblikuje mišiće, posebno nogu i stražnjice

Prilikom rolanja aktivno su angažirani mišići čitavog „donjeg“ dijela tijela, a posebno mišići zdjelice i natkoljenice. Tim velikim mišićnim skupinama posebno odgovara kretnja koja se izvodi rolanjem te se upravo tako oni oblikuju i dolaze u zavidnu formu. Rolanjem se, zbog specifične kretnje guranja nogu u stranu, aktivira medijalni dio stražnjice koji inače najmanje aktiviramo u ostalim aktivnostima poput trčanja ili jogginga. Upravo je taj medijalni dio stražnjice posebno važan za lijepo oblikovanu figuru.

2. Podrazumijeva zavidnu potrošnju kalorija i poboljšanje kondicije

Rolanje je aerobna aktivnost što znači da je odlično za potrošnju kalorija i izgaranje masti. Rolanjem možete „izgorjeti“ 7 kalorija po kilogramu, baš kao i kod trčanja, igranja nogometa ili skijanja. To znači da osoba od 60 kilograma u sat vremena rolanja izgori 420 kalorija. Prednost rolanja je što se ta potrošnja može i povećati. S vremenom ćete postati sve vještiji u samom rolanju pa ćete moći voziti brže i po različitim podlogama (primjerice uzbrdo) te tako povećati svoju potrošnju. Još bolji način kontrole kalorijske potrošnje je vožnja u intervalima što podrazumijeva, primjerice, brzu vožnju u nagnutom položaju 1 do 2 minute nakon čega slijedi sporija vožnja u uspravnom položaju isto toliko, i tako naizmjenično.

Kako je riječ o aerobnoj aktivnosti, rolanjem se poboljšava izdržljivost i kondicija te pozitivno djeluje na kardiovaskularni i respiratorni sustav, čije je dobro stanje ključno u prevenciji različitih kardiovaskularnih teškoća.

3. Jača mišiće corea

Koliko su mišići corea važni ponovili smo već bezbroj puta. Rolanje, osim što je savršeno za aktivaciju i oblikovanje nogu i stražnjice, izvrsno je za jačanje stabilizatora. Aktivacija corea neizbježna je kod rolanja, bez toga se uopće ne bismo mogli postaviti na role i krenuti. Postizanje i održavanje ravnoteže odvija se tijekom cijele aktivnosti, a posebno pri većoj brzini kada je položaj gornjeg dijela tijela krucijalan za samo ubrzavanje, kretanje, skretanje i zaustavljanje. Samim time poboljšavamo svoju koordinaciju i ravnotežu koji su jako važne komponente općeg fitnessa, a posebno značajne za vitalnost u poznim godinama.

4. Ne opterećuje zglobove

Kod rolanja ne dolazi do snažnog dodira stopala o pod (kao kod trčanja i sportova koji uključuju trčanje) kojim se stvara veliko opterećenje za zglobove. Pokreti u rolanju su fluidni i ne podrazumijevaju trzaje koji uzrokuju mikro traume na zglobovima i okolnim strukturama. Osim toga, rolanje poboljšava i fleksibilnost te je posebno dobro za ljude koji već imaju probleme sa zglobovima, posebno koljenima i skočnim zglobovima.

5. Poboljšava raspoloženje i zabavno je!

Kao i svaka tjelesna aktivnost i rolanje ima snažne pozitivne učinke na naše raspoloženje. Tjelesnom aktivnošću luče se hormoni sreće i poboljšava naše mentalno zdravlje. Ti učinci su posebno izraženi kod vanjskih aktivnosti, što rolanje svakako jest. Boravak u prirodi, promjena podražaja koju donosi okolina i odmor uma i očiju od moderne tehnologije za koju smo svakodnevno prikovani djeluju blagotvorno na naše cjelokupno mentalno stanje, a rolanje je, uz to, samo po sebi zabavno, bilo da se odlučite sami rolati te rolanje koristiti za mentalno resetiranje ili da rolanje ukomponirate u druženje s prijateljima. U svakom slučaju nećete požaliti!