Joga je za sve, samo ne za lijene

Joga je za sve, samo ne za lijene

Vedrana Sunko
Vedrana Sunko
1 min
prije 2 t

Posljednjih godina joga je u hit u cijelom svijetu, pozdravi suncu, ratnici pa čak i malo zahtjevniji položaji kao što su stajanje na glavi i rukama mogu se  osim u joga studijima i fitness centrima vidjeti  po plažama, livadama i društvenim mrežama. Vježbaju, djeca, djevojke, sportaši, žene i muškarci, bake i djedovi. „Svatko može vježbati jogu. Mlad čovjek je može vježbati. Star čovjek je može vježbati. Vrlo star čovjek je može vježbati. Čovjek koji je bolestan je može vježbati. Čovjek koji nema snage je može vježbati. Jedino lijen čovjek ne može vježbati ashtanga jogu.“ , jedan je od poznatijih citata još poznatijeg indijskog učitelja joge K. Pattabhi Joisa.

 

Za neke je joga duhovna praksa, dok su drugi u njoj našli efikasna put do lijepo oblikovanog tijela ili način da se malo rastegnu. Kad je dob u pitanju pravila nema, mogu je vježbati svi, no to ne znači i da joga ne treba biti prilagođena vježbačima. Joga za djecu je više nalik igri, dok joga za trudnice (prenatal joga) ima itekako definirana pravila kojom se štiti majke i beba. Vježbačima u trećoj životnoj dobi, onima s ozljedama, te  onima čije kosti su zbog različitih bolesti i terapija porozne i slabe savjetuje se statični stilovi joge koji se na rasporedima joga studija mogu naći nazvani  Yin, Hatha, Parinama ili Iyengar joga, dok su nešto mlađi skloniji dinamičnim stilovima kao što su Ashtanga, Power, Vinyasa i slično. Napredni jogini prakticiraju jogu i do 6 puta, dok joj se rekreativci posvećuju dva do tri puta tjedno.

 

Iako jogu mogu raditi svi, važno je pri prakticiranju joge ne uspoređivati se s drugima. Prilikom vježbanja joge jedino mjerilo je naše tijelo, stoga intenzitet i način vježbanja treba moći prilagoditi vlastitim mogućnostima.  To je u početku iznimno teško stoga se ne savjetuje jogu učiti putem knjiga ili brojnih videa dostupnih na internetu. Uloga joga učitelja je da vježbanje prilagodi posebnostima svakog vježbača. Ukoliko je u pitanju osoba koja je gipka vrlo vjerojatno će morati poraditi na snazi, dok će na primjer sportašima biti potrebno uložiti znatan trud kako bi postigli fleksibilnost. .Vježbači s ozljedama će vrlo vjerojatno u početku svoje prakse trebati pomoć učitelja da im različitim pomagalima, kao što su ciglice i remenje, olakša vježbanje, te po mogućnosti da ih  poduči na koji način jogom liječiti postojeće ozljede.

Ukoliko sebe pak svrstavate u one lijene, svejedno vrijedi pokušati jer postoje velike šanse da ćete se zaljubiti u ove moćne vježbe koje su mnogima promijenile život.