Oblikujte i izdužite mišiće uz balet za odrasle

Oblikujte i izdužite mišiće uz balet za odrasle

Karmen Korda
Karmen Korda
2 min
prije 1 m

Koliko ste puta kao mali zaželjeli plesati balet ili biti balerina? Divite li se gracioznim pokretima balerina kada gledate neku plesnu predstavu? Jeste li pomislili „baš mi je žao što nikada nisam plesala/plesao balet“?

Ako ste se prepoznali u ovim pitanjima, imamo dobre vijesti za vas. Čak i kada je riječ o nečemu tako zahtjevnom i specifičnom poput baleta, nikad nije kasno! U zadnje vrijeme sve su popularniji programi baleta za odrasle, a isti su koncipirani tako da ne zahtijevaju nikakvo iskustvo i posebne predispozicije. Sve što vam je potrebno je dobra volja i želja za novim iskustvima, a malo mašte također nije na odmet.

Satovi kao u pravoj baletnoj školi

Balet za odrasle sve je popularniji program rekreacije, a posebno ga vole žene koje su se oduvijek željele okušati u baletu, a za to nikada nisu imale priliku. Ovakav trening  izvodi se u dvorani gotovo identičnoj kao one koje viđamo u baletnim školama, dakle, u dvorani gdje postoji baletna šipka i ogledala te prigodna podloga kako bi se baletni pokreti uopće mogli izvoditi.

Koncept sata je najčešće gotovo isti kao i onaj u pravoj baletnoj školi, naravno, sastavljen od onih najosnovnijih i često pojednostavljenih koraka. Tako će zagrijavanje obično biti sastavljeno od vježbica za stopala u frontalnom položaju s obje ruke na šipki, nakon čega slijedi niz baletnih vježbi bočno uz šipku gdje se prvo radi cijela vježba s jednom nogom i potom s drugom. Ovo je glavni dio baletnog sata i sastoji se od svih bazičnih elemenata koje svaka balerina mora usvojiti kako bi kasnije uopće mogla plesati i izvoditi kompleksnije vježbe koje izazivaju divljenje. Počinje se s lakšim vježbama kao što su plié i battement tendu, a cijeli prvi dio koji se izvodi uz šipku obično završava adagiom i grand battementom. Kada ste usvojili osnovne baletne pokrete u prvom dijelu sata, slijedi dio „na sredini“, odnosno bez oslonca na šipku. Tu se često ponavljaju isti elementi kao i u prvom dijelu classa, samo u kombinacijama i najčešće u jednostavnim koreografijama. Slijedi završni dio baletne avanture, a obično uključuje baletne skokove, od osnovnog sautea pa sve do grand jetéa.

Zašto se baviti baletom?

Na početku sigurno neće biti jednostavno pohvatati sve korake i pri tome paziti na temeljne baletne stavke poput maksimalnog pružanja stopala, ravnog držanja, položaja ruku, uvučenog trbuha, podvučene zdjelice. Ipak, uz malo truda, upornosti i želje sve se može! Budete li ustrajni i redoviti u dolascima, rezultate i napredak ćete brzo uočiti, a najbolje od svega je što ćete se dobro osjećati.

Još vas nismo uvjerili da u Google tražilicu unesete „balet za odrasle“ i saznate gdje i kada se možete uključiti u ovaj oblik rekreacije? Evo par dobrih razloga:

  1. Osjećat ćete se graciozno

Poznato je da je balet sastavljen od najgracioznijih kretnji i da su baletni pokreti definicija „mekoće“ ljudskog pokreta uopće. Vježbajući baletne pokrete navikavat ćete svoje tijelo na tu „mekoću“ pokreta te ćete isto početi osjećati i u svakodnevnim kretnjama i aktivnostima.

  1. Oblikovat ćete svoje tijelo

Balerine imaju izrazito jake i razvijene mišiće jer svi njihovi pokreti zahtijevaju iznimnu snagu, eksplozivnost i jakost. Sve baletne vježbe su pomno osmišljene kako bi se omogućio idealan razvoj mišićnih komponenti nužnih za kompleksne koreografije. Vaši mišići bit će itekako pobuđeni ovakvim treningom i vrlo brzo možete osjetiti povećanje jakosti i primijetiti da se vaši mišići oblikuju i izdužuju.

  1. Ispravit ćete držanje

Da biste uopće krenuli izvoditi baletne pokrete morate se ispravno držati. Pravilan položaj kralježnice nužan je za samo postavljanje u primarne baletne pozicije i iz njega sve proizlazi. Dakle, dobro će vam doći ako imate problema s pogrbljenim držanjem i to pogotovo ako većinu dana sjedite.