Skijanje za početnike – nikad nije kasno!

Skijanje za početnike – nikad nije kasno!

Karmen Korda
Karmen Korda
3 min
prije 7 m

Skijanje je definitivno najpopularniji zimski sport. Oni koji skijaju već neko vrijeme ili pak još od malih nogu, kunu se u blagotvorni učinak skijanja na njihovo mentalno i tjelesno stanje te su spremni izdvojiti ponekad i zadnju kunu samo da bi par dana uživali u svojoj omiljenoj aktivnosti. S druge pak strane, oni koji nikada nisu skijali i skijanje im naprosto nije „u krvi“, često ne razumiju strastvene skijaše i radije bi za svoj odmor odabrali neko putovanje, ljetovanje ili nešto drugačiju avanturu. Ono što je često slučaj jest da osobe koje nisu imale priliku okušati se u skijanju osjećaju određenu dozu averzije prema istom i smatraju kako je nemoguće usvojiti ovu vještinu u odrasloj dobi.

Učenje skijanja u odrasloj dobi nipošto nije takav „bauk“ kakvim ga neskijaši možda percipiraju. Iako je skijanje svakako jednostavnije usvojiti u djetinjstvu ili ranoj adolescenciji zbog različitih obilježja tih populacija koje čine čitav proces jednostavnijim, usvajanje vještine skijanja itekako je moguće u odrasloj dobi. Prvo što vam je potrebno je dobra volja i strpljenje, a tek onda dolazi sve ostalo!

Škola skijanja

Možda vam se jednostavnijom (i jeftinijom) opcijom čini zamoliti prijatelja ili partnera koji imaju skijaškog iskustva da vas poduče osnovnim tehnikama i upute u vaše prve skijaške avanture, ali svakako je bolje upisati školu skijanja ili angažirati licenciranog instruktora skijanja. Skijaši, koliko god iskusni bili, ne mogu prenijeti svoja znanja i tehnike početniku te čak mogu nanijeti više štete nego koristi. Instruktori skijanja osposobljeni su kako bi svima početnicima, bez obzira na njihovu dob, pružili kvalitetna znanja, savjete i tehnike, sukladno specifičnim karakteristika pojedinog budućeg skijaša.

Svoje prve satove skijanja možete započeti u grupi ili individualno. Grupe su obično male i na njima bude 4-6 polaznika na jednog instruktora. Grupna atmosfera izvrsna je za učenje skijanja jer se početnik uvjeri kako nije samo njemu teško, a članovi grupe mogu dijeliti iskustva, raspravljati, pomagati si i učiti iz pogrešaka i padova svakog člana. Individualni satovi imaju svoje prednosti jer je instruktor potpuno usmjeren samo na vas i može u potpunosti sat prilagoditi vašim potrebama, a napredak je zagarantiran.

Hoćete li se odlučiti za školu skijanja u grupi ili individualno ovisi u potpunosti o vama, vašim mogućnostima, preferencijama i iskustvu.

Oprema

Skijaška oprema kompleksna je i činjenica je da nije jeftina. Stoga treba biti oprezan u biranju i kupnji iste. Ako tek krećete učiti skijati, ne trebate svu opremu odmah kupiti. Osim što ne možete biti sigurno da će vam se skijanje svidjeti, morate steći dovoljno iskustva kako bi mogli odabrati opremu koja vam u potpunosti odgovara. Za početak svakako nije loše opremu unajmiti (ovdje mislimo primarno na skije, pancerice i štapove), a izbor takve opreme je šarolik i stručnjaci će vam pomoći odabrati baš ono što pristaje vama i što je u skladu s vašim potrebama.

Skije, pancerice i štapovi nisu sve što vam treba. Tu je i skijaško odijelo ili skijaške hlače i jakna, izrađeni od posebnih materijala koji omogućuju slobodno kretanje, topli su, neprobojni, vodootporni, a opet u njima se nećete preznojavati. Rukavice, naočale i kaciga također su neizostavni dio skijaške opreme. Osim što štite od hladnoće i ozljeda, učinit će vaše skijaško iskustvo jednostavnijim i prije svega sigurnijim.

Trening, upornost i odmor

Kao što smo na samom početku teksta naveli, dobra volja i mnogo strpljenja ključ su uspjeha svakog skijaša početnika. Padovi su neizbježni te je stoga važno doslovno naučiti „dobro“ padati kako se ne bi ozlijedili. Prije samog učenja skijanja neophodno je bar malo poraditi na vlastitoj tjelesnoj spremi kako biste si maksimalno olakšali savladavanje tehnike i izbjegli nesnosne upale mišića.

Brojni su treninzi pripreme za skijanje, a primarno uključuju vježbe za jakost mišića natkoljenice, stabilizacije, mobilnosti i izdržljivosti. Na kraju vašeg skijaškog dana potrebno je poduzeti sve potrebne mjere oporavka mišića. Dobro se odmorite, najedite te po mogućnosti pođite u saunu, bazen ili na masažu. San je također ključan u skijanju, kao i u svakoj sportskoj aktivnosti. Vjerujemo da ćete nakon dana učenja skijanja na prekrasnom svježem zraku bez problema zaspati i oporaviti se za sljedeći dan vaše skijaške avanture!