Jutarnje vježbe istezanja za bolji dan

Jutarnje vježbe istezanja za bolji dan

Karmen Korda
Karmen Korda
2 min
prije 1 m

Po jutru se dan poznaje. Često čujemo tu izjavu, a vjerujemo kako se i većina vas uvjerila koliko neki događaji koje doživimo ujutro utječu na naše raspoloženje tijekom cijelog dana. Ponekad se probudimo naspavani i potpuno spremni za nove izazove. S druge strane, ponekad imamo osjećaj da zvuk alarma nije samo obični zvuk koji dolazi iz naše budilice već je više nalik na buku koja nam je u startu pokvarila cijeli dan. Kakvo god naše buđenje bilo, dan, bilo da je radni ili neradni, mora započeti, a na nama je da iz njega izvučemo maksimum.

Kako bismo što kvalitetnije započeli svaki dan, a samim time isti pretvorili u najproduktivniji mogući, važno je unijeti pokoju rutinu koja će tome pridonijeti. Doručak je, naravno, ključan, ali o tome ćemo neki drugi put. Sada vam donosimo prijedloge što biste trebali uraditi svako jutro neposredno nakon buđenja, a što može znatno utjecati na poboljšanje vašeg raspoloženja i zdravlja, bez obzira jeste li jutarnji tip ili ne. Ova kratka rutina oduzet će vam 5 minuta ili čak i manje, a njeni učinci pratit će vas tijekom cijelog dana. Tako, prije nego zaključite da ništa što sadrži riječi „jutro“ i „rutina“ nije za vas, pokušajte primijeniti ovih par vježbi kroz nekoliko dana.

 

Iz kreveta ustajte tako da prvo dođete do sjedećeg položaja iz kojeg se naposljetku dižete na noge. Potom duboko udahnite i dugo izdišite udahnuti zrak 3 puta. Pritom podižite ruke udišući i spuštajte izdišući, kao da vam ruke prate ritam tijela dok dišete. Postavite se u raskoračni stav tako da su vam stopala otprilike u širini kukova ili blago šire od toga. Sada možete početi s vježbama jutarnjeg istezanja:

1. Polagano kružite glavom 4 puta u jednu, 4 puta u drugu stranu.

2. Polagano kružite ramenima 4 puta prema naprijed, 4 puta prema nazad.

3. Raširite i podignite ruke u razinu ramena, dlanovima okrenutim prema dolje te se protežite u jednu pa u drugu stranu, prateći smjer ruke. U ovoj vježbi kukovi moraju ostati fiksirani, a morate osjetiti istezanje bočnog dijela trupa i kralježnice. Zadržite završni položaj par sekundi prije nego se vratite u uspravnu poziciju. Ponovite vježbu 4 puta u lijevu i 4 puta u desnu stranu.

4. Položite ruke na kukove i krenite raditi široke krugove kukovima, također 4 puta u jednom smjeru, a potom 4 puta u drugom.

5. Spojite ruke iznad glave te ih „vucite“ prema gore kako biste što više osjetili istezanje leđa. Ponovite 4 puta.

6. Iz iste pozicije nagnite se prema naprijed tako da vaš trup bude paralelan s podom. Laganim pokretima se dodatno istežite prema naprijed kako biste dodatno istegnuli stražnju ložu i leđa.

7. Iz uspravnog položaja se kroz poziciju planka spustite na trbuh, oslonite se na dlanove i podignite gornji dio tijela istežući pritom mišiće trupa. Kratko zadržite položaj.

8. Prebacite se u klečeći položaj, sjednite na potkoljenice, a ruke neka vam budu ispred vas. Protegnite se lagano se oslanjajući prvo na jednu, potom na drugu ruku

9. Dok ste u kleku još 3 puta duboko udahnite i izdahnite.

10. Vaš dan može započeti!