Trampolin – od omiljene dječje aktivnosti do rekvizita za vježbanje

Trampolin – od omiljene dječje aktivnosti do rekvizita za vježbanje

Karmen Korda
Karmen Korda
3 min
prije 1 m

Sjetimo se kako smo kao mali, svaki put kada bi prolazili pokraj zabavnog parka s trampolinima, vukli roditelje za rukav i molili da nam omoguće tih nekoliko minuta skakanja na trampolinu. Užitak je bio neopisiv. Skakanje visoko u zrak i izvođenje različitih vratolomija bile su jedna od onih posebnih aktivnosti u kojima nismo imali prilike uživati svaki dan. Tko bi rekao da je djeci omiljena sprava postala i funkcionalan rekvizit vježbanja za odrasle.

Trampolin je posljednjih nekoliko godina postao pravi hit u svijetu fitnessa. Njegove prednosti prepoznali su brojni vježbači i treneri kojima je sam trampolin postao inspiracija za osmišljavanje novih programa i modifikacija vježbi na ovom zabavnom rekvizitu.

Izvrsna podloga koja ne opterećuje zglobove

Za početak je važno naglasiti kako je trampolin izvrstan zbog specifičnosti svoje podloge koja pruža minimalno opterećenje za zglobove i ostale okolne strukture pa je i sama vjerojatnost ozljede manja nego kod vježbanja na tvrdoj podlozi. Osim toga, vježbe na trampolinu utječu na razvoj koordinacije i osjećaja za ravnotežu zbog nestabilnosti podloge, a samim time poboljšavaju i motoričke sposobnosti, što je posebno važno za djecu. Obzirom na to da se vježbe na trampolinu baziraju na skakanju i na konstantnoj potrebi za održavanjem ravnoteže, izvrstan je rekvizit za razvoj i jačanje mišića nogu, stražnjice i corea.


Također, vježbanje na trampolinu primarno se može definirati kao aerobno vježbanje, pa je stoga pogodno za veći gubitak kalorija i povećanje samih aerobnih kapaciteta.

Vježbe za definiciju, jakost i izdržljivost

Trampolin je, naravno, i vrlo praktičan. Danas postoje trampolini različitih veličina, od mini trampolina koji stanu u gotovo svaki prostor i lako su prenosivi, pa sve do većih trampolina na kojima može vježbati i zabavljati se više osoba.

Donosimo vam neke od vježbi kojima ćete postići izvrsnu definiciju, jakost i izdržljivost mišića, a možete ih izvoditi u udobnosti svojeg doma uz jedan jedini jednostavan rekvizit- trampolin!

1. Jednostavno skakanje

Najjednostavnije skakanje na trampolinu može biti odlična vježba za zagrijavanje i pobuđivanje čitavog aerobnog sustava. Stanite u klasičan raskorak u kojem su vam stopala u širini ramena i kroz blagi počučanj odskočite. Pomažite si rukama tako da su vam ruke potpuno ispružene uz tijelo kada ste u završnoj fazi skoka, a savinute u laktovima pod pravim kutom kada ste u najnižoj fazi vježbe. Pripazite na stabilnost corea i nemojte se uvijati u kralježnici, posebice u lumbalnom dijelu!

2. Jednonožno bočno skakanje

Ova vježba izvrsna je za sve one koji žele malo poraditi na bočnim trbušnjacima, medijalnom dijelu gluteusa i bedara. Odskačete istom nogom u istu stranu, odnosno vanjskom nogom u tu stranu te naizmjenično doskačete s jedne na drugu nogu. Potrebna je visoka razina koncentracije kako ne biste preširoko doskočili i pritom se ozlijedili.

3. Čučanj – varijacije

Sve varijacije čučnja možete izvoditi na trampolinu – od uskog pa sve do sumo čučnja. Nestabilna podloga čini obični čučanj puno izazovnijim i osigurava veću aktivaciju svih uključenih mišića.

4. Sklek

Sklek na trampolinu možete izvoditi tako da ste nogama oslonjeni na pod, a ruke vam se nalaze na trampolinu u širini ramena. Isto kao i kod čučnja, nestabilna podloga predstavlja dodatni izazov pa se svi uključeni mišići više aktiviraju kako bi se održala ravnoteža. Ovdje veliku ulogu igraju stabilizatori kralježnice i općenito mišići corea koji su zaduženi za pravilan položaj kralježnice pri samom izvođenju vježbe.

5. Sklopke

Trampolin je optimalno rješenje za sve one koji žele raditi sklopke, ali im problem predstavlja pretvrda podloga i položaj koji izaziva bol u kralježnici. Kad se sklopke rade na trampolinu smanjen je pritisak na kralježnicu i vježba se može kvalitetnije izvesti. Sklopku radite tako da iz ležećeg položaja istovremeno spajate ruke i noge dok se pokušavate podići u što viši položaj.

Uz ovih 5 jednostavnih vježbi i uz jedan jedini rekvizit možete odraditi vrhunski trening koji će vam donijeti brojne prednosti, od povećanja aerobnih kapaciteta, preko jačanja stabilizatora i razvoja motoričkih sposobnosti, pa sve do jačanja mišića i povećanja njihove izdržljivosti.