Vježba disanja koja će vas smiriti za jednu minutu

Vježba disanja koja će vas smiriti za jednu minutu

Od davnina ljudi koji prakticiraju jogu vjeruju kako kroz dah unosimo pranu, odnosno životnu energiju, u tijelo.
Vedrana Sunko
Vedrana Sunko
1 min
prije 2 t

Bez hrane i vode možemo i tjednima, no bez daha jako kratko. Rađamo se s udahom, a umiremo s izdahom. Kroz dah izražavamo emocije – kada smo smireni dah je polagan i dubok, kada smo nervozni ubrzan je i plitak.

Raznim tehnikama pranayama možemo kontrolirati dah, povećati unos kisika u krvotok i mozak, povećati koncentraciju i umanjiti nepovoljno djelovanje stresa. U stresnim situacijama skloni smo plitko disati, a produljujući udah i izdah direktno možemo utjecati na smirivanje srčanog ritma.

Jedna od najpoznatijih jogijskih tehnika disanja zove se Ujjayi dah, još poznat i kao dah pobjednika.

Ujjayi disanje teče glatko u području stražnjeg dijela grla proizvodeći pritom mekani zvuk. Kao da želite reći Hhhh, ali zatvorenih usta, kao kada, na primjer, čistite naočale. Ovo disanje je poput šuma valova koje pomaže održati pravilan i prirodan ritam disanja bez naprezanja, ono je potpuno i polagano disanje, a istovremeno snažno i sigurno.

Dobrobiti ujjayi daha:

• produbljuje dah, širi i povećava kapacitet pluća,
• usporava ritam daha i srca,
• prolazeći kroz grlo i pluća stvara unutarnju toplinu tijela koja čini da se tijelo pročišćava od nakupljenih otrova,
• smiruje živčani sustav opuštajući dubinsku napetost,
• stavlja nas u stanje meditacije,
• poboljšava koncentraciju i izdržljivost,
• pomaže prilikom duljeg zadržavanja u yoga položajima ili onda kada je potrebna fizička snaga,
• pomaže kod glavobolja, problema sa sinusima, kod astme i napada panike.

Ujjayi dah se može prakticirati u svakoj prilici (dok šećete, vozite se u autobusu i sl.) Osim kao samostalna pranayami, ujjayi dah se često koristi i prilikom izvođenja joga položaja (asana).