5 zdravstvenih benefita trčanja

5 zdravstvenih benefita trčanja

Andrea Šalinović
Andrea Šalinović
1 min
prije 7 m

Zašto trčati? Razloga je mnogo, a vjerojatno su najvažniji oni zdravstveni – dobrobit koje ovaj oblik rekreacije donosi vašem tijelu. Nabrojali smo pet zdravstvenih benefita trčanja.

1. Trčanje je dobro za vaša koljena

Iako je uvriježena predrasuda da je trčanje, osobito po tvrdoj podlozi, loše za vaša koljena, mnoga istraživanja pokazuju da je upravo suprotno. Primjerice, istraživanje ‘Medicina i znanost u sportu i vježbanju’ na uzorku od gotovo 100.000 trkača i hodača utvrdila je da trčanje ne povećava rizik od osteoartritisa (najćešćeg oblika ove bolesti) već da trkači upola manje rizikuju da obole od hodača. Drugim riječima, trčanje je dobro za vaša koljena!

2. Bit ćete bolje raspoloženi

Jednostavno nećete imati vremena razmišljati o svakodnevnim problemima dok ste koncentrirani na glazbu iz svog playera, na disanje, na trčanje. Na ovaj se način rješavate nepotrebnog stresa i poboljšavate raspoloženje. Neki stručnjaci čak koriste trčanje kao pomoć kod liječenja i depresije i drugih bolesti i ovisnosti.

3. Smanjit ćete rizik od obolijevanja od raka

Kao i svaka rekreacija, trčanje poboljšava vaše opće zdravstveno stanje i smanjuje rizik od pojave bolesti. ‘British Journal of Cancer’ utvrdio je da ljudi koji samo brže hodaju (dakle, ni ne trče) pet-šest sati tjedno imaju 24 posto manje šanse da dobiju rak debelog crijeva nego oni koji hodaju samo 30 minuta tjedno. Također, britanski Nacionalni institut za rak objavio je da žene normalne težine koje su se aktivno rekreirale imaju 30 posto manje šanse da dobiju rak dojke od žena koje se nisu aktivno rekreirale.

4. Ojačat ćete srce

Kao i svaki drugi mišić u našem tijelu, srce jača što više radi. Snažno ‘mišićavo’ srce donosi rekreativnim trkačima manji rizik od srčanih bolesti. Jedino ne možemo garantirati da će vas zaštititi od nesretne ljubavi…

5. Moći ćete ponosno reći da ste u formi

Od trčanja će, osim već nabrojanog, profitirati i vaša pluća i ošit pa ćete se lakše nositi i s drugim zahtjevnim aerobnim fizičkim aktivnostima. Trčanje jača i pojedine mišiće tijela, osobito noge.

Naravno, zahvaljujući trčanju održavat ćete i tjelesnu težinu.