7 zdravstvenih benefita kajakarenja

7 zdravstvenih benefita kajakarenja

Andrea Šalinović
Andrea Šalinović
2 min
prije 3 t

Iako mnogi smatraju kako kajakarenje pozitivno utječe samo na gornji dio tijela, pozitivni učinci bavljenja ovim sportom na zdravlje su brojni. I pri tom ne mislimo samo na fizičke aspekte, već i na psihičke. Evo sedam razloga zašto se kajakom zaputiti na obližnju rijeku, jezero ili na morsku pučinu.

1. Regulacija tjelesne težine

Kao i kod svake fizičke aktivnosti, tako se i kod veslanja na kajaku gube kalorije. Smatra se sportom nižeg utjecaja pa se kalorije ne troše kao kod primjerice plivanja ili trčanja, ali treba uzeti u obzir da je prosječno vrijeme na kajaku puno duže nego kod bavljenja nekim drugim sportom. Veslajući prosječnom brzinom od 8 km/h troši se oko 400 kalorija, a kako ponekad u ovoj aktivnosti prođe cijelo poslije podne pa čak i cijeli dan, lako je izračunati da je utjecaj ovog sporta na sagorijevanje kalorija itekako značajan.

2. Smanjenje stresa

Kao i kod ostalih sportova na otvorenom, boravak u prirodi je neizbježan, a ima li išta bolje za redukciju stresa kretanja po površini vode snagom vlastitih mišića dok gledate zelenilo koje okružuje rijeku ili jezero. Bez obzira što je tijelo aktivno, veslanje u prirodi je izuzetno opuštajuće, a hormovi sreće koji će vas preplaviti mogu donijeti samo dobro raspoloženje.

3. Ojačat ćete gornji dio tijela

Jedan prijeđeni kilometar zahtjeva oko 800 zaveslaja, a svakim zaveslajem aktiviraju se gotovo svi mišići gornjeg dijela tijela. Aktivno rade ruke, leđa i ramena kao i manje skupine mišića, tako da je redovno kajakarenje garancija snažnog gornjeg dijela.

4. Radit će i mišići nogu

Iako je ovaj zdravstveni benefit kajakarenje manje očit, noge su itekako aktivne dok se bavite ovim sportom. Noge su zapravo ključne za stabilnost kod sjedenja u kajaku kao i za upravljanje istim. Učinak na noge je zasigurno manji nego kod ruku, ramena i leđa, ali s vremenom će biti primjećen.

5. Učvrstit ćete trbušne mišiće

Dok uspravno sjedite u kajaku i okrećete gornji dio tijela kod zaveslaja aktivirate core. Kažu da je svaki zaveslaj zapravo kao mini trbušnjak, posebno za bočne mišiće, a smatra se da je veslanje jedna od najboljih vježbi za core uopće.

6. Vitamin D

Kao i kod svakog boravka na otvorenom, izloženi ste sunčevoj svjetlosti što će izravno utjecati na vaše zalihe ovog vitamina ključnog za zdravlje kostiju. Vitamin D je najteže dobiti iz hrane i oko 80% istog dobivamo od izloženosti suncu. No treba biti oprezan! Tijelo zaštitite UV majicom, a na glavi je obavezan šešir dok ostale dijelove ne zaboravite izdašno namazati zaštitnom kremom.

7. Jačanje samopouzdanja

Ima li većeg samopouzdanja nego kad ostvarite cilj koji ste si zadali? Redovnim bavljenjem ovim sportom postajat ćete snažniji, udaljenosti koje prelazite bit će sve duže, a brzina kojom se krećete sve veća što će značajno utjecati na sliku sebe koju imate u svojoj glavi.