Najvažnija stvar kod trčanja po toplom vremenu

Najvažnija stvar kod trčanja po toplom vremenu

Pravilna hidratacija tijekom napora je ključna da biste ostvarili svoje ciljeve i optimalne rezultate.
Vinko Tomić
Vinko Tomić
1 min
prije 8 m

Kad trčite, znojite se. Kad je vruće i trčite, znojite se još više. Znojenjem gubite vodu koju je potrebno nadoknaditi. Tu u igru ulazi pojam ‘hidracija’ ili, jednostavno, pijenje tekućine. Obzirom dolaze vrući dani, važno se još jednom se prisjetiti zašto je ona važna.

Dehidracija – opasnost za zdravlje

Osnovni razlog je, naravno, izbjegavanje dehidracije, koja i kratkoročno i dugoročno loše utječe na vaše tijelo. U najgorem slučaju tijekom vrućina može dovesti i do toplinskog udara.

Sportaše se u prošlosti poticalo da tijekom vježbanja piju što je moguće više tekućine. No, u novije vrijeme se vjeruje kako je to loša ideja. Previše tekućine tijekom fizičke aktivnosti poput trčanja na nekoliko načina može loše utjecati na vaše tijelo i rezultat. Stoga je najbolji savjet za hidraciju da trkač pije kada je žedan. U prijevodu, valja osluškivati svoje tijelo, koje će vam reći kad doista treba vodu.

Potrebna količina tekućine ovisi o mnogo faktora – vanjskoj temperaturi, količini znojenja, intenzitetu i duljini vježbe, kao i tjelesnoj težini. Kako bi nadoknadili izgubljenu tekućinu, neki stručnjaci savjetuju vaganje prije i nakon trčanja. Razlika u težini zatim se pomnoži s 1,5 (obzirom na to da vaše tijelo ne zadržava svu tekućinu koju popijete) i dobija se količina tekućine koju treba nadoknaditi. Primjerice, ako ste izgubili 1 kilogram, popit ćete 1,5 litru tekućine tijekom idućih nekoliko sati kako biste povratili razinu hidracije prije trčanja.

A čime nadoknaditi izgubljenu vodu, ali i energiju?

Izotonični napici

Izbora je više. Najjednostavniji odabir za hidrataciju je obična voda. No, tijekom godina, uz nova saznanja o načinu funkcioniranja tijela tijekom napora, javila se i potreba za nadoknadom drugih stvari koje tijelo gubi tijekom napora. Osmišljeni su izotonični napitci. Oni služe da se, osim vode, nadoknade i izgubljeni elektroliti. Osim što nadoknađuju izgubljene elektrolite, ovi napici često sadrže i sastojke koji daju dodatnu energiju tijelu, poput ugljikohidrata. Većina ih sadrži i vitamine i minerale, a dolaze u tekućem stanju i u prahu.

Voda je, ne kaže se uzalud, izvor života. Pravilna hidracija tijekom napora je ključna da biste ostvarili svoje ciljeve i optimalne rezultate, ali i da biste čuvali svoje zdravlje. Stižu nam vrući dani i zato – trčite, rekreirajte se, uživajte i – hidrirajte se.