Oporavak nakon trčanja je važan koliko i trening

Oporavak nakon trčanja je važan koliko i trening

Nekim zaljubljenicima u trčanje odmor je gubitak vremena. Željeli bi trčati svaki dan, konstantno, bez odmora.
Vinko Tomić
Vinko Tomić
2 min
prije 2 god

Masaža je jedan od načina oporavka

Nekim zaljubljenicima u trčanje odmor je gubitak vremena. Željeli bi trčati svaki dan, konstantno, bez odmora. Neki trkači strahuju da će jedan ili više preskočenih treninga loše utjecati na njihove rezultate, posebno ako su, primjerice, trčali neku utrku i postigli rezultat ispod očekivanja. No oporavak nakon trčanja izuzetno je važan, neki kažu i važniji i od samog treninga. Svom tijelu morate dati vremena da se odmori prije sljedećeg napora bez obzira na trenutnu formu. Ovo osobito vrijedi za dugoprugaše koji se mjesecima naporno pripremaju za utrku, ali vrijedi i za svakog rekreativca.

Oporavkom nakon trčanja izbjegavate ozljede, a dugoročan učinak na vašu fizičku spremu je povoljniji nego da se uopće ne odmarate. Stavite se na trenutak u ulogu jednog maratonca (a možda to i jeste). Trčanje 42 kilometra je strašno zahtjevna stvar, kako psihički, tako i fizički. Mišići, ligamenti, tetive – sve je to tijekom utrke trpjelo velike napore i to je svojevrstan šok za organizam. Istraživanja su pokazala da je i imunološki sustav nakon istrčanog maratona oslabljen. Oni koji ovo posljednje zanemare mogu ‘uhvatiti’ prehladu ili gripu i onda biti prisiljeni prestati s treningom. To najbolje znaju profesionalci koji nakon maratona uzimaju podulje odmore. Primjerice, američka dugoprugašica i olimpijka Desiree Linden rekla je da je nakon olimpijskih kvalifikacija uzela dva tjedna odmora, a zatim dva tjedna vrlo lagano trenirala.

Jedan od načina za oporavak od napornog trčanja je masaža. Mnogi trkači ih vole jer pomažu smanjiti bol i napete mišiće zahvaljujući tome što ojačavaju cirkulaciju krvi u tijelu, zbog čega se metabolizam ubrzava, a posljedično i oporavak mišića. Masaže, osim što pomažu kod oporavka, služe i kao prevencija mogućih ozljeda, osobito ako govorimo o ozljedama mišićima. Kod masaža je vrlo praktično što na njih možete otići kad god osjetite potrebu za tim, što znači da ne morate ići redovito, iako neki kažu da se redovitim odlascima povećava mogućnost prevencije.

Za oporavak se često koriste i tzv. foam rolleri, odnosno valjci napravljeni od pjene. Njihov je učinak sličan masažnom – rolanje na ovim valjcima poboljšava cirkulaciju, što, kako smo već rekli, pomaže mišićima da se oporave. Uz to, pomoću njih i čvorići koji nastaju u mišićima mogu nestati. Zahvaljujući tome što umanjuju napetost mišića, valjci mogu djelovati i kao preventiva od ozljeda.

Neki sportaši opuštaju se i pomoću hidromasaža u bazenima ili pak jednostavne kupke u vlastitoj kadi. Neki se kunu da im hladne kupke, u hladnoj vodi ili čak s ledom, odlično pomažu kod oporavka. Drugi jednostavno šeću kako bi potakli krv da kola tijelom, umjesto da sjede. Treći se izležavaju i spavaju. Neki baš ne mogu bez trčanja pa odlaze trčati kraće rute mnogo sporijim tempom nego inače.

Za koju ćete se vrstu oporavka odlučili je na vama. Svakom odgovara nešto drugačije, ali je bitno da se odmorite. Naše tijelo možda je najbolji stroj koji je priroda ‘izradila’, ali svaki stroj ponekad treba, makar nakratko, ugasiti.